Geen idee wat ik hier eigenlijk heb...

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Panda
Geen idee wat ik hier eigenlijk heb...

Bericht door Panda » 17 mei 2012, 21:18

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo allemaal, ik kom gelijk binnenzeilen met wat vraagjes. Toen ik klein was ( jaartje of 7, ik ben nu 35 )heb ik een doos gekregen van een hele oude buurman met allemaal stenen,schelpen en dat soort dingetjes omdat hij het zo leuk vond dat ik geinteresseerd was in geschiedenis en de natuur.
Welnu jaren later, heb ik die doos nog steeds en bij een verhuizing toch weer eens de inhoud door mn vingers laten gaan.
Er zitten ook een paar fossielen in, maar waar ik precies naar zit te kijken is me een raadsel. Misschien dat jullie wat hulp kunnen bieden?
Er hebben stickertjes op gezeten met vindplaatsen en schattingen van data, maar die zijn in de loop der tijd bijna allemaal losgelaten en verdwenen, erg jammer!
Weet wel dat foto 4 en 5 sanddollars uit California zijn, maar niet hoe oud.
Ik had eerst de foto's gemaakt en las daarna dat de afmetingen erg belangrijk zijn dus die kan ik altijd nog even uit de hand nameten hoor als jullie ergens over twijfelen.
Zijn ze echt?
Hoeveel zouden ze waard zijn?
Ik hoor het graag van jullie en alvast bedankt voor de moeite!

strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: Geen idee wat ik hier eigenlijk heb...

Bericht door strandjutters » 17 mei 2012, 21:48

Hallo Panda,Foto 7-8 betreft de kokerworm,Pomatoceras triqueter.Bij de zwarte tandjes mag je gerust 3 nullen bijplaatsen en in het slechte geval 4.De grote schelpfragmenten zijn van Pecten(Sint-jacobsschelp)de eerste foto's denk ik Brachypode maar dit is niet mijn ding.GR (De waarde,dat weet ik niet,de emotionele waarde zal zeker hoger zijn,dan wat ze er willen voor geven)

strandjutters

scherven
Been thanked: 40 times

Bericht door scherven » 18 mei 2012, 11:09

Hllo Panda, de eerste foto,s zijn van de Bivalve- Trigonia. Komt ook voor in Frankrijk kanaalkust. Soms ook in het Krijt van Zuit Limburg. Gr.Ben

0000000000

Panda

Bericht door Panda » 18 mei 2012, 12:25

Bedankt jongens!
Iemand heeft er 5 euro voor geboden op Marktplaats, is dat redelijk?

Alopias

Bericht door Alopias » 31 mei 2012, 20:14

Foto 6 is een mooi fossiel van een blad.

groetjes Adron

Nullus finis longius si quod facis delectaris

Plaats reactie