Wat fragmenten van schelpen zandmotor.
Antw: Wat fragmenten van schelpen zandmotor.
Inderdaad Acanthocardia. En fossiel (Eemien).
Misschien een raar idee, maar kan dit materiaal vanuit de zandmotor zijn gekomen?
Misschien een raar idee, maar kan dit materiaal vanuit de zandmotor zijn gekomen?
The television man is crazy
Saying we're juvenile delinquent wrecks
Oh man I need tv when I've got t. rex
-David Bowie-
Saying we're juvenile delinquent wrecks
Oh man I need tv when I've got t. rex
-David Bowie-
Alweer eens met Mars33 vwb determinatie en ouderdom 
Vwb de herkomst, het strand van Scheveningen, is net als het grootste deel van de rest van de Delflandse kust opgespoten, met zand uit zee. Ik denk niet dat de Acantho vanaf de ZM is gekomen, maar dat hij komt uit zand dat gewoon ter plaatse is opgespoten. Ik heb trouwens ook enkele fragmenten van Noordwijk/Katwijk, ook daar is het opgespoten, met zand uit de Noordzee.
Acanthocardia tuberculata kennen we ook van MV1 en MV2, en zelfs van de waddeneilanden.
Groeten,
Bram

Vwb de herkomst, het strand van Scheveningen, is net als het grootste deel van de rest van de Delflandse kust opgespoten, met zand uit zee. Ik denk niet dat de Acantho vanaf de ZM is gekomen, maar dat hij komt uit zand dat gewoon ter plaatse is opgespoten. Ik heb trouwens ook enkele fragmenten van Noordwijk/Katwijk, ook daar is het opgespoten, met zand uit de Noordzee.
Acanthocardia tuberculata kennen we ook van MV1 en MV2, en zelfs van de waddeneilanden.
Groeten,
Bram

De vindplaats is nabij kilometerpaal 103, ten zuiden van de zuidelijke havenpier. Dus zandmotor best mogelijk.mars33 schreef:
Inderdaad Acanthocardia. En fossiel (Eemien).
Ed Stevenhagen