28 juli Teutonia Misburg Nord /Hannover
- Spongebob
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 634 times
Antw: 28 juli Teutonia Misburg Nord /Hannover
Moeilijk die spons; het skelet is nog niet duidelijk vanaf de foto's.
Voor mij zijn er op dit moment twee opties: Phalangium of Pseudoscytalia.
Time fades away (Neil Young)
Antw: Antw: 28 juli Teutonia Misburg Nord /Hannover
Als ik de foto,s van Krupp,s site er bij neem. Lijkt hij me het meeste op Pseudoscytalia. Iig bedankt voor de hulp bij de determinatieSpongebob schreef:
Moeilijk die spons; het skelet is nog niet duidelijk vanaf de foto's.
[Bewerkt door Erik-B op 01-08-2012 om 11:02 NL]
- Spongebob
Pseudoscytalia moet eigenlijk een licht conische bovenkant hebben (zie foto) en dat heeft die van jou niet. Sponzen zijn echter erg variabel, dus moet het skelet de doorslag geven.
[Bewerkt door Spongebob op 01-08-2012 om 12:01 NL]
- Spongebob
Wel grappig is dat je zo'n 600 km rijdt, urenlang in de steengroeve zoekt, vele kilo's stenen in de rugzak naar boven sjouwt en dat vervolgens thuis blijkt dat een minuscuul "wurmpje" van 1 cm lengte je mooiste vondst van het hele weekend is.

Blijft een leuk dingetje Tom!
Bijgevoegd een deel van mijn vondsten van Misburg. Groot spul is natuurlijk altijd leuk, maar het neemt zo lastig mee in de trein, kost een hoop prepareerwerk en past ook nog eens niet fatsoenlijk in een lade. Vandaar dat ik daar niet teveel van meeneem, maar de Spondylus in matrix (eerste foto), die ik in een erg fossielrijk blok vond, kon ik niet laten liggen. Lijkt mij een compleet doublet, let ook op de stekels. Preppen ga ik denk ik uitstellen tot ik later groot ben en een straler heb

Anyway, na het grote spul zijn we nog even achterin de groeve gaan kruipen. Totaal amper 2 uur, maar toch heb ik toen mijn leukste vondsten gedaan. Tijdens het kruipen let je natuurlijk altijd op de jackpot, namelijk een regulair egeltje. Aldoende kom je langs allerlei leuks, zoals het leliekelkje op de tweede foto.
Andere fossielen die al een tijdje op mijn lijstje stonden zijn de forams op de derde foto. Een tweetal Neoflabellina's, en eentje richting Lenticulina. Let ook op het slakje rechtsboven: kleiner dan de eencelligen ernaast!
Toen in het laatste kwartier het regulaire egeltje op de laatste twee foto's in mijn blikveld verscheen, kon mijn dag niet meer stuk.
Groeten,
Bram
Leuke vondsten Tom en Bram. Ik heb ook een aantal wurmpjes gevonden tijdens het buikkruipen
. Bram, je regulaire (Salenia huberti?) is echt super, Net als het kelkje. Je dubbelkleppige met stekels vind ik echt bijzonder. Nooit eerder zo gezien.
[Bewerkt door Erik-B op 01-08-2012 om 19:52 NL]

[Bewerkt door Erik-B op 01-08-2012 om 19:52 NL]
Ook voor mij was dit een prachtig weekend.
Naast de "normale"vonsten van sponzen ,belemnieten ed. heb ik deze bijzondere vosten gedaan.
Zeeegel aan oester, Losse ammoniet en een voorbeeld van Xenomorphisme. Een ammoniet die in het deksel in spiegelbeeld is gevormt.
vlieger
- Spongebob
Hahaha, op het Duitse forum vroeg iemand zich af of ie misschien van kunststof was (.....)bram schreef:
Blijft een leuk dingetje Tom!

PS: Ha vlieger!
Welkom op het forum.
[Bewerkt door Spongebob op 01-08-2012 om 20:13 NL]
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Spongebob,weer leuke vondsten hebben jullie allemaal.geeft dit wormpje ook een naam,ik vond ze laatst nog levend in een egel van Ault,die dingen kunnen heel oud worden
zeker 80 000000 jaar
maar die van jou is dood geloof ik.GR

strandjutters
Mooie vondsten. Maar u bent?? Ik denk Mansvlieger schreef:
Ook voor mij was dit een prachtig weekend.
Naast de "normale"vonsten van sponzen ,belemnieten ed. heb ik deze bijzondere vosten gedaan.
Zeeegel aan oester, Losse ammoniet en een voorbeeld van Xenomorphisme. Een ammoniet die in het deksel in spiegelbeeld is gevormt.

[Bewerkt door Erik-B op 01-08-2012 om 21:38 NL]