vondsten uit normandie, le treport

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
ammoniem
vondsten uit normandie, le treport

Bericht door ammoniem » 27 aug 2012, 00:28

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik vind het leuk hoe je hier je fossielen kunt tonen, en collecties en vondsten van anderen kan bekijken.

zelf heb ik in mijn leven een paar keer naar fossielen gezocht. menige malen op cadzand. En in 2000 al een keer in normandie tijdens vakantie.

Deze zomer vakantie heb ik met mijn vriendin dezelfde route afgelegd en ben er achter gekomen dat ik het zoeken en de kennis achter fossielen wel heel erg leuk en interessant vind. Ik ben dan ook van plan mezelf wat actiever met verzamelen bezig te houden en dus ook het zoeken ervan.

hierbij dus mijn eerste foto´s van mijn vondsten in normandie(2012). in de verzamel foto zijn ook nog een paar stukken waarvan ik niet weet wat het is (misschien wel helemaal niets) dus die zal ik op de determinatie pagina zetten.

Ik heb in Zeeland ook een hoop gevonden maar nog niet gefotografeerd. Ik heb een dag in cadzand gezocht en twee op strand kaloot. foto´s daarvan zullen snel volgen. Ook heb ik in 2000 hele fraaie zee-egels gevonden in normandie. die zal ik ook nog fotograferen en posten.

ik hoop dat jullie de foto´s mooi vinden.

mvg

Nick

Caveman
Has thanked: 268 times
Been thanked: 313 times
Contacteer:
Antw: vondsten uit normandie, le treport

Bericht door Caveman » 27 aug 2012, 13:55

Mooie vondsten uit het vuursteenbed boven de branding. Deze fossielen komen uit de hogergelegen kalksteen (klif). In de kliffen mag je natuurlijk niet zoeken, maar in de losgekomen blokken kan je de zee-egels etc met schaal vinden!

To share or not to share, that's the question!

Alopias

Bericht door Alopias » 27 aug 2012, 14:25

dag Nick,
mooie vondsten en welkom op het forum!

groetjes Aaron

Nullus finis longius si quod facis delectaris

kevin1997

Bericht door kevin1997 » 27 aug 2012, 16:51

Mooie vondsten leuk datje ook meer interesse voor fossielen hebt.

veravanderzalm

Bericht door veravanderzalm » 18 sep 2012, 13:00

ammoniem wrote:
hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik vind het leuk hoe je hier je fossielen kunt tonen, en collecties en vondsten van anderen kan bekijken.

zelf heb ik in mijn leven een paar keer naar fossielen gezocht. menige malen op cadzand. En in 2000 al een keer in normandie tijdens vakantie.

Deze zomer vakantie heb ik met mijn vriendin dezelfde route afgelegd en ben er achter gekomen dat ik het zoeken en de kennis achter fossielen wel heel erg leuk en interessant vind. Ik ben dan ook van plan mezelf wat actiever met verzamelen bezig te houden en dus ook het zoeken ervan.

hierbij dus mijn eerste foto´s van mijn vondsten in normandie(2012). in de verzamel foto zijn ook nog een paar stukken waarvan ik niet weet wat het is (misschien wel helemaal niets) dus die zal ik op de determinatie pagina zetten.

Ik heb in Zeeland ook een hoop gevonden maar nog niet gefotografeerd. Ik heb een dag in cadzand gezocht en twee op strand kaloot. foto´s daarvan zullen snel volgen. Ook heb ik in 2000 hele fraaie zee-egels gevonden in normandie. die zal ik ook nog fotograferen en posten.

ik hoop dat jullie de foto´s mooi vinden.

mvg

Nick

Vera

veravanderzalm

Bericht door veravanderzalm » 18 sep 2012, 13:01

hallo ik ben zeer benieuwd naar de vondsten van Kaloot.

Vera

Plaats reactie