Knokke : Striatolamia macrota
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Knokke : Striatolamia macrota

Hallo iedereen,vanmiddag gevonden in Knokke,neem maar aan van mij dat je dit niet elke dag vind.GR
strandjutters
Antw: Knokke : Striatolamia macrota
Dus niet algemeen? Ik had er 2, die je gedetermineerd heb. Wat is de nederlandse naam?
Groetjes bram
Groetjes bram
- strandjutters
Hallo Bram,deze Striatolamia is de meest voorkomen fossiele haaientand in Knokke. De Nederlandse naam is Zandtijgerhaai.Dit formaat en conditie,zul je maar zelden zien.Vergelijk hem maar eens met jou gevonden tandjes qua conditie en formaat.Wie beter heeft van Knokke,ik zou ze graag eens zien.GR Pascal(Laterale tand,wel te verstaan)
strandjutters
- strandjutters

Hallo Bram,dit zijn er twee uit mijn top tien van Knokke,deze die ik heb gevonden vandaag komt zeker in de top tien van de duizende striatolamia's die ik heb gevonden .GR
strandjutters
- strandjutters
Hallo Bram,35 mm is een top formaat voor een Striatolamia macrota lateral.GR
strandjutters
- strandjutters
Striatolamia macrota is minder algemeen dan trivia's,ik heb al dikwijls 100 trivia's gevonden op één dag,maar nog nooit 100 macrota's op één dag.GR
strandjutters
inderdaad een top vondst!Ik vind zijn kleurenverschil van wortel en kroon erg mooi of is dit door de lichtinval?
groetjes Aaron
groetjes Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Antw: Antw: Knokke : Striatolamia macrota
charcarias taurus is toch de zandtijgerhaai?Strandjutters schreef:
Hallo Bram,deze Striatolamia is de meest voorkomen fossiele haaientand in Knokke. De Nederlandse naam is Zandtijgerhaai.Dit formaat en conditie,zul je maar zelden zien.Vergelijk hem maar eens met jou gevonden tandjes qua conditie en formaat.Wie beter heeft van Knokke,ik zou ze graag eens zien.GR Pascal(Laterale tand,wel te verstaan)