Van welk e mammoet is deze kies?
Van welk e mammoet is deze kies?
Hallo, deze mammoetkies is in de monding van de Oosterschelde opgevist in 1952. Is ca. 30-32cm lang. Hij is van lengte compleet. De wortel zijde is beschadigd (foto 2 en 5) foto 6 detail wortel open. Hoeveelste kies is dit ? en welk soort dier een langharige of anders. Hij is van een vriend van mij en gaat van de week in de oplossing van houtlijm(verdunt).
Gr.Ben
0000000000
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Van welk e mammoet is deze kies?
Hallo Ben,als hij van 1952 is zal hij niet veel meer veranderen,als het er één is uit de Schelde zal het wel lang haar geweest zijn.GR
strandjutters
Linkeronderkaakse m3 (want lengte en geen afdruk van volgende kies), wolharige mammoet (want hoge lamelfrequentie en hoog aantal lamellen).
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Als conservering nog nodig is (de kies gaat immers al wel even mee, maar ik zie de barsten ook wel), kan het de moeite zijn om dit met iets anders dan houtlijm te doen. Misschien hebben sommige forumleden nog andere suggesties? Zelf zou ik spontaan denken aan Paraloid B72.scherven schreef:
Hij is van een vriend van mij en gaat van de week in de oplossing van houtlijm(verdunt).
Gr.Ben
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Van welk e mammoet is deze kies?
Hallo strandjutters, bedankt voor het antwoord. Gr.benstrandjutters schreef:
Hallo Ben,als hij van 1952 is zal hij niet veel meer veranderen,als het er één is uit de Schelde zal het wel lang haar geweest zijn.GR
0000000000
hallo, Bram, bedankt voor de uitleg. Gr.Benbram schreef:
Linkeronderkaakse m3 (want lengte en geen afdruk van volgende kies), wolharige mammoet (want hoge lamelfrequentie en hoog aantal lamellen).
Groeten,
Bram
0000000000
Hallo Frederik, de kies gaat vandaag in bad. Het middel dat jij aangeeft lijkt me wat moeilijk te verkrijgen althans op korte termijn. Bedankt voor de inlichting. Gr.BenFrederik schreef:Als conservering nog nodig is (de kies gaat immers al wel even mee, maar ik zie de barsten ook wel), kan het de moeite zijn om dit met iets anders dan houtlijm te doen. Misschien hebben sommige forumleden nog andere suggesties? Zelf zou ik spontaan denken aan Paraloid B72.scherven schreef:
Hij is van een vriend van mij en gaat van de week in de oplossing van houtlijm(verdunt).
Gr.Ben
0000000000
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Het is natuurlijk maar een suggestie. Als je naar de fossiel.net beurs komt op 10 november: daar zal het te verkrijgen zijn.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Ben van hetzelfde bouwjaar en zit bijna door mijn haar heen.strandjutters schreef:
Theo
Hoi Frederik, het is ongeveer 500km retour naar ons mooie lochem. Gr.benFrederik schreef:
Het is natuurlijk maar een suggestie. Als je naar de fossiel.net beurs komt op 10 november: daar zal het te verkrijgen zijn.
0000000000