Rotsbeentjes en Bulla's van Knokke en Cadzand .
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Rotsbeentjes en Bulla's van Knokke en Cadzand .

Hallo Iedereen,ik begin een nieuw topic over rotsbeentjes en bulla's,dit na determinatie van Mark walvis, Ik begin met de twee laatst gevonden hoorbeentjes van Knokke,ik nummer nu ieder hoorbeentje zodat het makelijker word in verder disscucies.
Ik plaats de hoorbeentjes met één foto en met naam,daarna plaats ik de verschillen tussen beide,als er vragen zijn ,stel ze maar,al weet ik niet of ik kan antwoorden,maar ik zal proberen,ik mag altijd terug de hulp inroepen van Mark.laat eens weten of ik ho bezig ben,ik kan nog veranderen.GR
[Bewerkt door strandjutters op 27-10-2012 om 22:49 NL]
strandjutters
- strandjutters
Antw: Rotsbeentjes en Bulla's van Knokke en Cadzand .
Hallo bedankt Duys,goed om weten,er bestaat niet zoiets als kliene rotsbeen van klein jong dolfijntje en groter van een volwassen dolfijn.Een dolfijn achtige word geboren met een volwassen rotsbeentje,en een volwassen oog,deze twee lichaamsdelen groeien bijna niets meer met ouder worden,bij een embryo word het niet fossiel(zie te zacht van structuur)GR
strandjutters
- strandjutters
Antw: Rotsbeentjes en Bulla\'s van Knokke en Cadzand .

Hallo iedereen,één van de verschillen heb ik aangeduid met X,bij nr 1 gaat het van het slakkenhuis weg,bij 2 draait het om het slakkenhuis.GR
strandjutters
- strandjutters
Hou altijd goed rekening met de grote,je kunt dus niets hebben die er op lijkt,als het kleiner is,dan heb je te maken met een andere soort,dus het formaat speelt in dit topic een groote rol,we kijken niet op een mm Hé.Maar het mag geen 3-5mm schelen.GR
strandjutters
- strandjutters
Hallo Duys,dan moet het precies,tussen 33- 35 mm zijn,ik heb ook nog een kleinere maar die is dan niet bekend in Bel-en Ned.GR(Ik zal nog wat verschillen tonen in die twee)
[Bewerkt door strandjutters op 27-10-2012 om 23:29 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 27-10-2012 om 23:29 NL]
strandjutters
- SantanaFormatie
- Been thanked: 1 time
Hoi Pascal,
Mooi gedaan met die foto's van de gehoorbeentjes. Die Monodontidae sp. is super. Gister niet herkend.
Bij een van de gehoorbeentjes staat een spelfout. Er staat Hemisytrachelus ipv. Hemisyntrachelus. De N ontbreekt.
Nog een vraagje: weet je toevallig of Mark een artikel over je vondsten schijven?
Gr,
Sander
Mooi gedaan met die foto's van de gehoorbeentjes. Die Monodontidae sp. is super. Gister niet herkend.
Bij een van de gehoorbeentjes staat een spelfout. Er staat Hemisytrachelus ipv. Hemisyntrachelus. De N ontbreekt.
Nog een vraagje: weet je toevallig of Mark een artikel over je vondsten schijven?
Gr,
Sander
Keep searching because everything is never as it seems.
- strandjutters

Hallo,je ziet dat 001 meer centraal staat dan 002 is typich,oo1 heeft ook een ronde vorm van slakkenhuis tegenover 002 die meer rechthoekig is?het is niet makelijk om Beluga recht te plaatsen,vandaar ook het antwoord van Sander gisteren,hij kon het niet goed zien.
Dit was toch een leuke vondst in Knokke,na het bezoek van Frank,ik kon het toch niet laten van nog ff het strand op te gaan na zijn bezoek,met een Beluga als resultaat.GR
strandjutters
Ik begrijp niet wat je bedoelt met Narwal en Beluga?
2 verschillende soorten, toch?
Duys
[Bewerkt door Duys op 27-10-2012 om 00:13 NL]