annularia
annularia
Beste vrienden & vriendinnen 
De foto hieronder is van het loof van een paardenstaartboom (Calamites sp.) de zogn. Annularia (zeker geen Asterphyllites) graag zou ik de naamgeving exacter maken en voorlopig kom ik uit op \"Annularia Asteris\". (ik denk dat het veilig is om Radiata en Sphenophylloides uit te sluiten). Kan iemand dit bevestigen ? Anthony ?? Oh, nog even ter info, dit stuk komt uit Cuesmes, Henegouwen - België en de gemiddelde diameter van de specimen zijn om en bij de 2 cm.
Carboon... hmmmm!
Ziepe.

De foto hieronder is van het loof van een paardenstaartboom (Calamites sp.) de zogn. Annularia (zeker geen Asterphyllites) graag zou ik de naamgeving exacter maken en voorlopig kom ik uit op \"Annularia Asteris\". (ik denk dat het veilig is om Radiata en Sphenophylloides uit te sluiten). Kan iemand dit bevestigen ? Anthony ?? Oh, nog even ter info, dit stuk komt uit Cuesmes, Henegouwen - België en de gemiddelde diameter van de specimen zijn om en bij de 2 cm.
Carboon... hmmmm!
Ziepe.

The earth has music for those who listen.
- Anthonie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 31 times
- Contacteer:
Antw: annularia
humm twijfelachtig, ik denk dat hij te klein is voor een annularia stellata
hoewel ik ook enkele kleine exemplaren bezit
(zie foto\'s)
maar annularia Asteris is er volgens mij zeer dicht bij
toch twijfel ik, op de foto loopt het deel erachter door en is er vaag nog een bladje zichtbaar dat mij doet denken aan stellata
Groeten Anthonie
hoewel ik ook enkele kleine exemplaren bezit
(zie foto\'s)
maar annularia Asteris is er volgens mij zeer dicht bij
toch twijfel ik, op de foto loopt het deel erachter door en is er vaag nog een bladje zichtbaar dat mij doet denken aan stellata
Groeten Anthonie
* Scientia et Miratio *
Mja... ik twijfel ook. Nog even laten bezinken....
Z.
Z.
The earth has music for those who listen.
- Anthonie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 31 times
- Contacteer:
idd
wat betreft die uitstap da zouk nog eens moeten zien tis herfst nu en dan ist ni zo echt goed om te zoeken enz veel bladeren die alles stukken bedekken en zou er nog es moeten over nadenken en misschien kunnen we eens een zaterdag afspreken ofzo
ik mail je nog wel
Groeten Anthonie
wat betreft die uitstap da zouk nog eens moeten zien tis herfst nu en dan ist ni zo echt goed om te zoeken enz veel bladeren die alles stukken bedekken en zou er nog es moeten over nadenken en misschien kunnen we eens een zaterdag afspreken ofzo
ik mail je nog wel
Groeten Anthonie
* Scientia et Miratio *