meteoriet?

Discussieer hier over sedimentaire, vulkanische en overige gesteenten
adekker
Contacteer:
Re: Re: meteoriet?

Bericht door adekker » 15 dec 2012, 13:01

roy85 schreef:
had hem nog aan iemand laten zien die er verstand van heeft en die zegt ook dat het hoog waarschijnlijk om fossielen meteoriet is. alleen ben ik erg benieuwd hoe het van binnen uit ziet. maar de vraag is dan, gaat de waarde dan naar beneden?
Een meteoriet wordt tot de gesteenten gerekend en hierbij wordt nooit gesproken over "fossiel".
Zou jouw vondst inderdaad een meteoriet blijken, dan is dat voor Nederland enorm belangwekkend, omdat deze dan voor ons land extreem zeldzaam is! Hiervoor dient de steen natuurlijk eerst wetenschappelijk onderzocht te worden om absolute zekerheid te krijgen. Doorzagen, slijpen of stuk slaan is daarvoor uit den boze!
Bij andere meteorieten of fragmenten van meteorieten uit gebieden waar er veel van worden gevonden, kan dat juist waarde-verhogend werken, omdat daarmee de echtheid wordt aangetoond.
Ik raad je aan daarom jouw vondst eerst deskundig te laten onderzoeken, hoewel ik zelf blijf twijfelen aan "meteoriet". Het lijkt zeer onwaarschijnlijk, maar niets is onmogelijk!

[Bewerkt door adekker op 15-12-2012 om 13:03 NL]

Old rockhounds never die, they just slowly petrify!

Plaats reactie