Voor Bram
Voor Bram
Hallo Bram, hier zie je dat werveltje van vermoedelijk een bunzing waar ik het gisteren over had.Dit is ook uit de Schelde gekomen in de periode '88-89. Ik heb dit laten zien aan een kennis en die oppperde bunzing of andere marterachtige vanwege het grote uitsteeksel bovenaan. Dit zou typisch zijn voor marterachtigen omdat ze volledig hun lichaam gebruiken bij versnelde voortbeweging, lees de zogenaamde martersprong. Dit uitsteeksel dient dan om de sterke spieren aan vast te hechten. Als ik het fout heb graag een reactie dan.
Mvg,
Dirk
Op reis in een van de mooiste avonturen zelf...het leven!
Antw: Voor Bram
Oh, lees dit nu pas. Mijn kennis gaat helaas niet ver genoeg om dit te kunnen bevestigen of ontkrachten. Wat ik wel weet, is 1) dat alle borstwervels een min of meer lang doornuitsteeksel hebben en 2) dat het linkerbotje op de eerste foto een coracoid (ravebeksbeen) is - van een vogel.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
Ja dat klopt, van dat vogelbotje:)
ik had die kleine botjes samen in een doosje geprakt omdat het handig was om mee te nemen tijdens schooluitstappen. Bij ons in de buurt is veel natuur en ik ben ook gids, kon ik aan de kinderen van het derde jaar ook wat botjes laten zien snap je.(tenminste zonder dat ze sneuvelen, ken je dat :doosje toelaten alleen kijken...
Mvg,
Dirk
ik had die kleine botjes samen in een doosje geprakt omdat het handig was om mee te nemen tijdens schooluitstappen. Bij ons in de buurt is veel natuur en ik ben ook gids, kon ik aan de kinderen van het derde jaar ook wat botjes laten zien snap je.(tenminste zonder dat ze sneuvelen, ken je dat :doosje toelaten alleen kijken...

Mvg,
Dirk
-
- Been thanked: 45 times
Hallo,
Het werveltje lijkt wel van een marterachtige, maar is te groot voor bunzing. Van een bunzing is hij slechts 2 cm hoog. Je moet dit echt zelf vergelijken met een das en ik sluit ook de vos niet uit.
Charlie
Het werveltje lijkt wel van een marterachtige, maar is te groot voor bunzing. Van een bunzing is hij slechts 2 cm hoog. Je moet dit echt zelf vergelijken met een das en ik sluit ook de vos niet uit.
Charlie
Charlie
Bedankt Charlie, ik zie het nu maar pas. Ja ok das komt dan inderdaad al wat meer in de buurt he. Persoonlijk denk ik dat vos iets te groot is, maar ik kan best leven met das hoor:)
Nogmaals dank.
Mvg,
Dirk
Nogmaals dank.
Mvg,
Dirk