Cadzand : Sprongbeen
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Cadzand : Sprongbeen

Hallo iedereen,vanmorgen in de regen ff naar Cadzand geweest,de vondsten waren beperkt,geen verassing want er loop geen tij.Ik had een Perioticum en een bulla,perioticum was niet volledig maar voor mij wel belangrijk stukje,ik had het nog niet.
Dit sprongbeentje heb ik ook gevonden mijn eerste van Cadzand,ook mijn kleinste die ik al heb gevonden,op foto zie je het kleintje samen met de 4 die ik al in Knokke heb gevonden. waarschijnlijk geen rund of paard dit keer.GR
strandjutters
- strandjutters
Antw: Cadzand : Sprongbeen
Aan het knikje dat er in zit zou ik denken zwijn(tje). Wel helemaal zwart. Mooie vondst.
[Bewerkt door maarten76 op 24-12-2012 om 21:25 NL]
[Bewerkt door maarten76 op 24-12-2012 om 21:25 NL]
maarten76
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/
- strandjutters
Hallo Maarten,ik weet niet of Zwijn zou kunnen zijn qua grote? Ik dacht dat het misschien Gazelle zou kunnen zijn,deze kwam hier voor in het laat Plioceen vroeg Pleistoceen,ook de diepe zwarte kleur,en het zwaar versteend zijn doen mij in die richting denken.GR Pascal
Zijn er meer vondsten bekend van Sprongbeen uit Cadzand (Zwarte Polder)?
Zijn er meer vondsten bekend van Sprongbeen uit Cadzand (Zwarte Polder)?
strandjutters
Ha Pascal,mooie vondst!
sprongbeen zwijn is langer van vorm met een duidelijke knik.Ik heb het net vergeleken met rendier. De vorm komt erg overeen maar die is 5cm groot. Die van jou is een stuk kleiner.Een ree komt dan dicht in de buurt maar omdat het zo zwaar gefossiliseerd is, kun je die oude gezelle of klein Tegelen hert ook niet uitsluiten.Succes verder, misschien eens in een museum vergelijken?
gr johan
sprongbeen zwijn is langer van vorm met een duidelijke knik.Ik heb het net vergeleken met rendier. De vorm komt erg overeen maar die is 5cm groot. Die van jou is een stuk kleiner.Een ree komt dan dicht in de buurt maar omdat het zo zwaar gefossiliseerd is, kun je die oude gezelle of klein Tegelen hert ook niet uitsluiten.Succes verder, misschien eens in een museum vergelijken?
gr johan
johan pas
- strandjutters
Hallo Johan,bedankt ik zal het wat verder uitzoeken,het stuk gaat meer richting fosforiet dan bot,en het weegt bijna zoveel als één van die andere kleintjes op de foto.GR
strandjutters