Haaientanden cadzand.
- fossielenverzamelaar
Haaientanden cadzand.
Hallo allemaal,
Een hele tijd geleden heb ik wat haaientanden gekregen afkomstig vanuit Cadzand. Ik ben hier nog geen kenner in maar dacht dat er o.a. cosmopolitodus hastalis en odontaspis cuspidata tussen zaten. Maar welke tanden dat zijn? En welke soorten zitten er nog meer tussen?

Antw: Haaientanden cadzand.
hallo,
de meeste op de eerste foto zijn inderdaad hastalis. Deze op de tweede foto lijken goed op isurus oxyrinchus maar ik ben niet zeker als deze soorten voorkomen in Cadzand. De smalle hoofdspits is typisch voor deze soort.Deze op foto 3 waarschijnlijk een of andere odontaspididae. Deze op foto 4 lijken mij hastalis.
Deze op de laatste foto weet ik niet
mogelijk ook een of andere odontaspididae
groetjes Aaron
de meeste op de eerste foto zijn inderdaad hastalis. Deze op de tweede foto lijken goed op isurus oxyrinchus maar ik ben niet zeker als deze soorten voorkomen in Cadzand. De smalle hoofdspits is typisch voor deze soort.Deze op foto 3 waarschijnlijk een of andere odontaspididae. Deze op foto 4 lijken mij hastalis.
Deze op de laatste foto weet ik niet

mogelijk ook een of andere odontaspididae
groetjes Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
ben je zeker dat ze allemaal uit Cadzand komen? Die linkse hastalis op foto 4 lijkt verdacht p een hastalis uit Antwerpen
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Is de rechter op de laatste foto niet een striatolamia macrota? Volgensmij zie ik rechts net boven de ene bijtspits lichte striatie.
Gr. Rick
Gr. Rick
Antw: Antw: Haaientanden cadzand.
het zijn een kopie van de mijne die ik vandaag gevonden heb!strandjutters schreef:
Hallo ,en waarom denken jullie dat als ik vragen mag ? GR
ik weet het natuurlijk ook niet zeker maar ze lijken erg op tanden van antwerpen.
[Bewerkt door Mega_Lo op 29-12-2012 om 21:29 NL]
zo zien ze er uit volgens mijstrandjutters schreef:
Hallo ,en waarom denken jullie dat als ik vragen mag ? GR

ik kan natuurlijk mis zijn, ik vraag het maar voor de zekerheid
ook de meeste tanden op foto 1 zijn typisch voor Antwerpen
PS: strandjutters , je hebt mail
[Bewerkt door Adron op 29-12-2012 om 21:29 NL]
PS: strandjutters , je hebt mail

[Bewerkt door Adron op 29-12-2012 om 21:29 NL]
Zeg Rick denk je dat Striatolamia macrota de enige is met striatie ?Rick99 schreef:
Is de rechter op de laatste foto niet een striatolamia macrota? Volgensmij zie ik rechts net boven de ene bijtspits lichte striatie.
Gr. Rick
Gr
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
zijn eigen domheid te bevatten.