afbeelding op fossielen schelp
Antw: Antw: Antw: afbeelding op fossielen schelp
Hoi, alle gastropoden die hun huisje uitkomenbram schreef:Natica maakt enkel een gaatje, loodrecht op het schelpoppervlak, om de prooi leeg te eten. Ik heb de sporen waar het hier om gaat nog nooit gezien waarbij die aan Natica werden toegeschreven.scherven schreef:
de tekening op jou schelp is verml. veroorzaakt door een gastropode(o.a. Natica) deze beestjes hebben nl. raspjes waarmee ze kanaaltjes achterlaten
Groeten,
Bram
om te eten hebben raspjes, zo is het mij geleerd door Gerard Spaink RGD Haarlem. Dus. ze boren niet. gr.Ben
0000000000
Antw: afbeelding op fossielen schelp
Ja, een radula is inderdaad kenmerk van de Gastropoda. Natica 'boort' met zijn radula en zuur door de schelp van zijn prooidieren (andere Mollusca) heen. Dat gaat heel langzaam, kan soms wel twee dagen duren eer hij bij zijn prooi kan.
Nog nooit heb ik een dergelijk patroon als waar het hier om gaat toegeschreven gezien aan een Natica. Die doen dat simpelweg niet.
Groeten,
Bram
Nog nooit heb ik een dergelijk patroon als waar het hier om gaat toegeschreven gezien aan een Natica. Die doen dat simpelweg niet.
Groeten,
Bram
Antw: Antw: afbeelding op fossielen schelp
Hoi, er zijn ook nog keverslakken en napslakken. het patroon is moeilijk te bewijzen. Deze dieren eten geen vlees.bram schreef:
Ja, een radula is inderdaad kenmerk van de Gastropoda. Natica 'boort' met zijn radula en zuur door de schelp van zijn prooidieren (andere Mollusca) heen. Dat gaat heel langzaam, kan soms wel twee dagen duren eer hij bij zijn prooi kan.
Groeten,
Bram
Gr.Ben.
0000000000
- strandjutters
- Been thanked: 3 times

Hallo iedereen,ik zal hier ook nog maar eens de dader plaatsen,blijkbaar hebben jullie niet gekeken naar het topic die ik terug had bovengehaald.GR
strandjutters
Polydora lijkt me al een stuk waarschijnlijker, maar daarvoor lijken de gangen me wat te breed.
Heeft er uberhaupt iemand naar het artikel gekeken waar ik naar gelinkt heb. Fig. 17 misschien...?
Groeten,
Bram
Heeft er uberhaupt iemand naar het artikel gekeken waar ik naar gelinkt heb. Fig. 17 misschien...?
Groeten,
Bram
polydora laten?
gr wessel.
gr wessel.
Eerder schept men water met een zeef dan wijsheid zonder boeken.