Hippopotamus Engeland

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Hippopotamus Engeland

Bericht door Maarten » 11 nov 2005, 19:09

Afbeelding

Ik kocht vandaag een hippotand, gevonden in Engeland, Camebridgeshire: pleistocene (interglaciaal natuurlijk). Volgens de auteur van dit artikel betreft het Hippopotamus incognitus. Er is echter veel verwarring rond hippo\'s. Wie heeft er aanvulling ? Harold, Jan Losser etc.?? Graag, want ik vind goede naamgeving erg belangrijk. Leuke naam incognitus voor een zoekplaatje trouwens......... Tand is by the way 11 cm.

http://www.mountainecology.org/IBEX3/pd ... tocene.pdf

[Bewerkt door Maarten op 11-11-2005 om 19:10 NL]


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

 
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Hippopotamus Engeland

Bericht door Maarten » 14 nov 2005, 09:11

Even naar boven halen hoor! Wie weet er wat meer over hippo\'s uit pleistoceen!

Maarten


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
The Stone
Berichten: 871
Lid geworden op: 07 mei 2004, 12:55
Contacteer:
Antw: Hippopotamus Engeland

Bericht door The Stone » 14 nov 2005, 09:55

Ik wilde wel reageren maar ik heb aan het pdf document niet zoveel toe te voegen.

Wat ik wel weet is dat er in Engeland relatief veel Hippo\'s zijn gevonden en ze daar onder de naam H. icognitus worden beschreven.
Ook zijn er diverse vondsten uit de Rijn bij Kalkar en Darmstadt (Eemien) bekend die beschrijven ze als H. antiquus.
Uit de Noordzee (Eemien) zijn vooral botten bekend ook hier weer beschreven als H. antiquus.
Op het vaste land van Europa zijn de vondsten zeldzamer als in Engeland. Naar het schijnt omdat ze in Engeland ook nog na het Eemien hebben overleefd, maar dat is niet helemaal zeker.

Zover mijn kleine bijdrage..........



When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Antw: Hippopotamus Engeland

Bericht door Maarten » 14 nov 2005, 14:10

The Stone schreef:
Ik wilde wel reageren maar ik heb aan het pdf document niet zoveel toe te voegen.

Wat ik wel weet is dat er in Engeland relatief veel Hippo\'s zijn gevonden en ze daar onder de naam H. icognitus worden beschreven.
Ook zijn er diverse vondsten uit de Rijn bij Kalkar en Darmstadt (Eemien) bekend die beschrijven ze als H. antiquus.
Uit de Noordzee (Eemien) zijn vooral botten bekend ook hier weer beschreven als H. antiquus.
Op het vaste land van Europa zijn de vondsten zeldzamer als in Engeland. Naar het schijnt omdat ze in Engeland ook nog na het Eemien hebben overleefd, maar dat is niet helemaal zeker.

Zover mijn kleine bijdrage..........
Dankje harold, heelas weet ik zelf ook niet meer. Als de nieuwe maasvlakte erkomt ga ik er zelf eentje hier vinden!!


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
Jan Losser
Berichten: 465
Lid geworden op: 14 jun 2005, 14:33
Antw: Hippopotamus Engeland

Bericht door Jan Losser » 15 nov 2005, 14:47

Lastig, ze worden niet zoveel gevonden omdat de warme peiode vrij kort was misschien bij Naturalis of Natuurmuseum Rotterdam. In Cranium staat een artikel, maar dat is een vondstmelding dus daar staat ook niet zo veel in


Zonder verleden geen toekomst

Gebruikersavatar
Theo
Berichten: 2697
Lid geworden op: 27 mei 2005, 23:49
Been thanked: 1 time
Antw: Hippopotamus Engeland

Bericht door Theo » 15 nov 2005, 15:34

In het Natural History Museum liggen er verschillende (Zeker een tiental).Ik denk als je een vraagje en een foto naar \"Andy currant\" stuurt Dat je probleempje opgelost is.


Theo

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: Hippopotamus Engeland

Bericht door Casper » 15 nov 2005, 17:23

nog een tipje misschien (geen grote)
ik kan me herinneren dat ze ze ook hebben int ecodrome te zwolle... alleen schedels dan, de rest niet.


Post mortem we sort 'em!

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Hippopotamus Engeland

Bericht door Maarten » 16 nov 2005, 12:07

Dank Jan, Theo en casper. Ga me eens rustig in hippo\'s verdiepen als ik wat meer tijd heb!

Hou me aanbevolen voor suggesties etc.
Hartelijke groet, Maarten


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!


Gesloten