gymnasium

Discussieer hier over geologie in het algemeen. Stratigrafie, sedimentologie, structurele geologie, vulkanisme etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dominiek
Berichten: 613
Lid geworden op: 06 jan 2013, 17:47
gymnasium

Bericht door dominiek » 11 jan 2013, 21:25

ik ga misschien over een paar maanden naar het stedelek gymnasium schiedam is dat een goede voor opleiding voor geologie of archeologie


Keep looking evry time

 
Gebruikersavatar
GdeReijke
Berichten: 483
Lid geworden op: 12 okt 2012, 20:12
Contacteer:
Re: gymnasium

Bericht door GdeReijke » 11 jan 2013, 21:49

Op een middelbare school geven ze vakken als aardrijkskunde, biologie en geschiedenis. Bij biologie zou een docent kunnen (!) besluiten om in te gaan op fossielen en een docent geschiedenis zal vast wel eens praten over archeologie wanneer dat past bij het onderwerp. Bij aardrijkskunde komt geologie zeker ter sprake.

Meestal blijft het bij die vakken bij een oppervlakkige behandeling van die onderwerpen. Een middelbare school bereidt je voor op een vervolgstudie. Na het gymnasium zou je op een universiteit kunnen kiezen voor iets wat je echt interesseert, maar dan moet je het niet alleen leuk vinden maar er ook goed in zijn. Normaal gesproken ben je dan wel zes jaar van middelbare school verder ;) . Maar als je je in die tijd serieus verdiept in je hobby, heb je daar voor later wel veel aan :) .



Gebruikersavatar
ChrisKuijper
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 apr 2011, 18:15
Re: gymnasium

Bericht door ChrisKuijper » 12 feb 2013, 10:53

Ik volg momenteel de studie "Aardwetenschappen" op de Universiteit Utrecht en het bevalt me erg goed!
En ik heb op de middelbare school Atheneum gedaan.

Gr. Chris




Plaats reactie