Fossiel hout
Fossiel hout

Foto 1en2 Oligoceen tussen de klei
Foto 4en5 Jurassic
Dit zijn foto's van zachte stukjes hout, niets versteend, van beide tijdsvakken heb ik hout dat anders gefossiliseerd is, harde stukken, versteend, gepyritiseerd.
Nu het gaat erover, tussen ex-situ afzettingen van neogene oorsprong, Antwerpen vind ik regelmatig steen-, kleiachtige blokken met restanten van hout, plantaardig materiaal. Wat me altijd recent leek. Foto3 zou zo'n restant kunnen zijn. Omdat het zo soepel en recent lijkt.
Iemand die hierover iets kan vertellen. Volgende keer ga ik een foto nemen van zo'n concretie.
Duys
Antw: Fossiel hout
Hoi Duys, op linkeroever kom je vaak een Holocene veenlaag tegen van een meter dik deze ligt denk ik meteen bovenop Z.v.Oorderen (Kruisschans)ongeveer vier meter diep. Deze veenlaag is soms bij afgravingen zichtbaar als een zwarte streep. En ik heb er wel eens hout in aangetroffen van twintig cm. doorsnede.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Groeten,
Nikki.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Groeten,
Nikki.
Nikki,
Ja, dat is al wat:)
Moet ook nog aan gedacht worden, maar goed dat je me daar aan doet denken,
groeten,
Duys
Ja, dat is al wat:)
Moet ook nog aan gedacht worden, maar goed dat je me daar aan doet denken,
groeten,
Duys

Gigi, zoekers,
Zal inderdaad om recent slib gaan, heb wel wat fragmenten meegenomen. De mogelijkheid bestaat om miocene vegetatie te vinden. Nu ik dacht dat ik nog zandsteen met plantaardig materiaal had gezien, maar die heb ik niet teruggevonden.
Duys
Zonder twijfel hout mooie vondst
GR dominiek
[Bewerkt door dominiek op 14-02-2013 om 16:47 NL]
GR dominiek
[Bewerkt door dominiek op 14-02-2013 om 16:47 NL]
Keep looking evry time