2 Geologische hamers gevraagd
2 Geologische hamers gevraagd
Hallo,
Ik zoek voor mijzelf en voor mijn zusje voor elk een geologische hamer.
We zijn 1 x op vakantie fossielen wezen zoeken zonder gereedschap, dat ging niet zo goed.
Weet verder ook niet wat ik voor type etc. moet hebben, wel het liefste met een puntige achterkant voor gelaagd gesteente bewerken.
DaaroM: Wie heeft er een of heeft tips?
We zijn 1 x op vakantie fossielen wezen zoeken zonder gereedschap, dat ging niet zo goed.
Weet verder ook niet wat ik voor type etc. moet hebben, wel het liefste met een puntige achterkant voor gelaagd gesteente bewerken.
Verzamelaar van cadeautjes in steen
Antw: 2 Geologische hamers gevraagd
Hallo, als je wel is in Duitsland komt moet je een bouwmarkt inlopen en daar liggen bij het gereedschap hamers met een punt er aan.Gerhard schreef:
Hallo,
Ze kosten een fraktie van de hamers die hier te koop zijn(ze zijn niet verchromt). Tip; Ik kocht er een in Osnabruck op het industrieterrein naast de A1. Ik neem aan dat elke grote jongen in ns buurland ze vekoopt. Succes. Gr.Ben
0000000000
-
Bij de Hubo ( Belgie ) hebben ze ze ook.
Heel degelijke hamers.
Heb er al menig ammoniet mee blootgelegd
Dat dat ze deze in de hubo een bekistingshamer noemen.
Heel degelijke hamers.
Heb er al menig ammoniet mee blootgelegd

Dat dat ze deze in de hubo een bekistingshamer noemen.
Op de fossielenbeurs van deze zaterdag is er ook een standhouder die geologische hamers verkoopt. Ik ken de prijs wel niet( noch het merk), maar als je niet te veraf woont kan je altijd eens binnenlopen om te komen kijken.
Danny
Danny
---------
TriloBase
---------
TriloBase
---------
Gerhard je hebt mail.
groet Kees
groet Kees
fossiel:
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)

je kan ook een gewonnen hammer gebruiken die gebruik ik.dat is wel het handig als je net begint met fossielen zoeken.ik heb ook wat tips
voor als je op stap gaat zoek zoveel mogelijk in lijdsteen(of hoe het ook het maar lijtsteen is volgenmij dat zwarten dat je hier boven ziet.
groetjes quincy
welk fossiel vind jij het leukst
en lijdsteen dat is steen met dunnen plaatjes der in die kan je er vanaf slaan en als je geluk heb dan zit er wat in.
veel succes.
veel succes.
Antw: Antw: 2 Geologische hamers gevraagd
Ben je zeker dat dat leisteen is op de foto? Het lijkt me eerder terriloverschot, met nog sporen van steenkool op.quincy schreef:
en lijdsteen dat is steen met dunnen plaatjes der in die kan je er vanaf slaan en als je geluk heb dan zit er wat in.
veel succes.
Waar komt die steen vandaan?
Z.
The earth has music for those who listen.
- Hieronymus
- Contacteer:
Estwing materiaal is zeer degelijk. Je betaalt wat meer, maar dat doe ik graag voor degelijk materiaal. Er staan vaak handelaars met Estwing materiaal op beurzen, en ze zijn ook bij menig online dealer te vinden.
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
hallo hallo spiepe
het komt uit zuidlimburg kerkrade op de skiberg!mensen op dit forum zijden dat dit planten resten waren en ze zijden dat dit lijdsteen was.
groetjes quincy
het komt uit zuidlimburg kerkrade op de skiberg!mensen op dit forum zijden dat dit planten resten waren en ze zijden dat dit lijdsteen was.
groetjes quincy