stuk MM stoot tand
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
stuk MM stoot tand

Hallo van de week op het strand [Monster] stuk Mammoet stoot tand eigenlijk maar een schilfer,gezien de grote en dikte die de tand gehad moet hebben,ik meet op dit stuk een diameter van ongeveer 18 cm.
het is 17 cm lang 12 cm breed en +/- 3 cm dik
ik weet niet wat voor leeftijd daar ongeveer aan gehangen kan worden[indien dit mogelijk is].
het is een begin,nu de rest nog.
groet
Huug
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Antw: stuk MM stoot tand
Hoi Huug,
Houd dit soort stukken van HvH en ZM maar op Weichselien http://nl.wikipedia.org/wiki/Weichselien, gelet op alle andere vondsten.
De rest vindt je ook nog wel, er ligt genoeg.
Let op: dit soort stukjes zijn erg kwetsbaar na het drogen. Je zal het waarschijnlijk moeten verstevigen met een lijmoplossing om te voorkomen dat het in stukken uiteen valt.
Houd dit soort stukken van HvH en ZM maar op Weichselien http://nl.wikipedia.org/wiki/Weichselien, gelet op alle andere vondsten.
De rest vindt je ook nog wel, er ligt genoeg.
Let op: dit soort stukjes zijn erg kwetsbaar na het drogen. Je zal het waarschijnlijk moeten verstevigen met een lijmoplossing om te voorkomen dat het in stukken uiteen valt.
Groet,
Niels
Niels
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Klopt ik zal het eerst eens goed ontzilten
en later als het nagenoeg droog is eens een aantal keren in de lijm oplossing zetten.
ik heb al een stuk wat zich prima houd.
dit nu gevonden stuk voelt ook weer boterzacht
ik trek voor het geheel wel een maand of wat uit om het goed te prepareren.
groet
Huug
en later als het nagenoeg droog is eens een aantal keren in de lijm oplossing zetten.
ik heb al een stuk wat zich prima houd.
dit nu gevonden stuk voelt ook weer boterzacht
ik trek voor het geheel wel een maand of wat uit om het goed te prepareren.
groet
Huug
Eerst die neushoorn kaak en nu dit, prachtig!optimo schreef:
Hallo van de week op het strand [Monster] stuk Mammoet stoot tand eigenlijk maar een schilfer,gezien de grote en dikte die de tand gehad moet hebben,ik meet op dit stuk een diameter van ongeveer 18 cm.
het is 17 cm lang 12 cm breed en +/- 3 cm dik
ik weet niet wat voor leeftijd daar ongeveer aan gehangen kan worden[indien dit mogelijk is].
het is een begin,nu de rest nog.
groet
Huug
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Zeer mooie vondst, gefeliciteerd.
Wordt ook wel eens op sommige websites mammoetschors genaamd vanwege het uiterlijk gelijken op boomschors.(dit is uiteraard GEEN hout weet ik wel:))
Voor de knutselaars, dit is redelijk makkelijk om te bewerken en je kan er allerlei leuke spullen van maken zoals knopen ed. Heb ik toch gedaan
Hou zo wel van dat ijstijd-overleven gedoe.
Mvg,
Dirk
Wordt ook wel eens op sommige websites mammoetschors genaamd vanwege het uiterlijk gelijken op boomschors.(dit is uiteraard GEEN hout weet ik wel:))
Voor de knutselaars, dit is redelijk makkelijk om te bewerken en je kan er allerlei leuke spullen van maken zoals knopen ed. Heb ik toch gedaan

Hou zo wel van dat ijstijd-overleven gedoe.
Mvg,
Dirk
Op reis in een van de mooiste avonturen zelf...het leven!