3 haaientanden Zandmotor
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: 3 haaientanden Zandmotor
Hallo,er hoeft geen twijfel,de tanden op de ZM zijn zeker niet uitgestrooid,er heeft niemand commercieel belang bij om dat te doen.Het gaat volgens mij om een vracht zand die van wat dieper is weggehaald en nu op het droge ligt,je zult ervaren dat je ze meestal op dezelfde plaats zal vinden,ook de soorten die worden gevonden stammen allen uit de Miocene periode,de lagen liggen op de bodem van de zee heel verdeelt,en daar geeft een baggerschip ook geen zicht op,ze willen zand,is dit nu Eoceen of Mioceen of Pleistoceen dit maakt hen niet uit zolang het maar zand is.GR
strandjutters
Antw: Antw: 3 haaientanden Zandmotor
Niet allemaal. Ik heb een carcharias cuspidata uit het oligoceen gevonden, maar deze lag ook niet in de buurt van de andere (miocene) tanden. De meeste tanden die ik vond lagen, wat Pascal al zei, in de buurt van elkaar.strandjutters schreef:
ook de soorten die worden gevonden stammen allen uit de Miocene periode
@Suzy je moet ook maar net geluk hebben dat je er tegen aan loopt en als je weet waar je moet zoeken. Op een bepaalde plek vond ik maar 1 beenvissenwervel terwijl ik op mijn goede plek 15 beenvissenwervels en aardig wat haaientanden vond.
Gr. Rick
PS. die plek houd ik voor mijzelf;)
[Bewerkt door Rick99 op 01-04-2013 om 06:53 NL]
Antw: 3 haaientanden Zandmotor
Ik heb tot nu toe de volgende soorten gevonden op de ZM: Carcharodon carcharias, carcharias cuspidata, cosmopolitodus hastalis, isurus oxyrinchus en isurus retroflexus. Heeft iemand nog andere soorten gevonden? Op de eerste meg moeten we waarschijnlijk nog even wachten 
Gr. Rick

Gr. Rick