Tand Zandmotor
Tand Zandmotor

Hallo,
Deze tand heb ik vanochtend gevonden op het droge zand op de Zandmotor. Hij is 24mm.
Sorry voor de slechte foto's.
Alvast bedankt,
Rick
Antw: Tand Zandmotor
Lijkt mij een kies van een bever.
Grtz mendel
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden

Ik heb nog wat betere foto's geprobeerd te maken. Bever daar dacht ik idd ook al aan, maar ik weet het niet zeker.
Gr. Rick
Yep, Castor fiber, Pleistoceen of Holoceen. Van de enige andere mogelijkheid (Trogontherium) te onderscheiden door o.a. de ver doorlopende groeven. Mooie vondst!
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
Antw: Antw: Tand Zandmotor
Bedankt Bram. Zijn tanden van de Europese bever zeldzamer dan tanden van de reuzenbever?bram schreef:
Yep, Castor fiber, Pleistoceen of Holoceen. Van de enige andere mogelijkheid (Trogontherium) te onderscheiden door o.a. de ver doorlopende groeven. Mooie vondst!
Groeten,
Bram
Gr. Rick
Zeldzaam is een relatief begrip en moet - naar mijn mening - ook geen doel op zich zijn bij het verzamelen van fossielen.
Hangt volledig van de vindplaats af. Trogontherium is uitsluitend Vroeg-/Midden-Pleistoceen, dus op de ZM en HvH erg zeldzaam, simpelweg omdat daar slechts zeer weinig ouder dan Laat-Pleistoceen materiaal ligt.
Groeten,
Bram
Hangt volledig van de vindplaats af. Trogontherium is uitsluitend Vroeg-/Midden-Pleistoceen, dus op de ZM en HvH erg zeldzaam, simpelweg omdat daar slechts zeer weinig ouder dan Laat-Pleistoceen materiaal ligt.
Groeten,
Bram