Pantoffel koraal
Antw: Antw: Pantoffel koraal
Frederik schreef:
Vast niet met opzet, misschien hebben ze zich gewoon vergist.
Heb ik er nog wel iets aan om de kies te bewaren? Het is wel jammer als het inderdaad niet bijzonder is:(
Marijn
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Pantoffel koraal
Zeer zeker goed bewaren. Het is niet omdat het een algemene vondst is, dat het geen plaats kan krijgen in een goede collectie.
Deze kies kan bijvoorbeeld erg nuttig zijn als vergelijkingsmateriaal. Stel dat je op een strand een fossiele kies vindt waarvan je je afvraagt of het rund kan zijn of iets anders. Met deze kies in je collectie kan je ze meteen naast mekaar leggen. Goed bijhouden dus
Deze kies kan bijvoorbeeld erg nuttig zijn als vergelijkingsmateriaal. Stel dat je op een strand een fossiele kies vindt waarvan je je afvraagt of het rund kan zijn of iets anders. Met deze kies in je collectie kan je ze meteen naast mekaar leggen. Goed bijhouden dus

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Frederik schreef:
Zeer zeker goed bewaren. Het is niet omdat het een algemene vondst is, dat het geen plaats kan krijgen in een goede collectie.
Ik zal hem bewaren, maar hij gaat nu wel de vitrine uit.
Marijn
Van dat soort kiezen heb ik er 4 en ook een valse kies en nog veel meer botmateriaal van holoceene / recente afkomst ik bewaar dat ook als vergelijkings materiaal.
GR. Dominiek
GR. Dominiek
Keep looking evry time
Antw: Antw: Antw: Pantoffel koraal
Een (fossiele) paardenkies was ook niet bepaald bijzonder geweest... Maar, soms zijn juist de doodnormale fossielen, de leukste en interessantste!Marijn14 schreef:Frederik schreef:
Heb ik er nog wel iets aan om de kies te bewaren? Het is wel jammer als het inderdaad niet bijzonder is:(
Marijn
Groeten,
Bram
Antw: Antw: Antw: Antw: Pantoffel koraal
Het zou de enige fossiele paardenkies (nu de enige runderkies) uit mijn verzameling geweest zijn en ik heb er voor betaald dus ik had liever waar voor mijn geld gekregen. Ik had ook niet verwacht dat ik bij een museum een vervalsing koop. Ik voel me eigenlijk een beetje belazert.bram schreef:Een (fossiele) paardenkies was ook niet bepaald bijzonder geweest... Maar, soms zijn juist de doodnormale fossielen, de leukste en interessantste!Marijn14 schreef:Frederik schreef:
Marijn
Groeten,
Bram

Marijn
Bij welk museum heb je ze dan gekocht want ik zou dan gewoon mijn geld terug vragen hoeveel heb je re trouwens voor betaald.
GR. Dominiek
GR. Dominiek
Keep looking evry time
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Pantoffel koraal
Ik begrijp dat je het niet fijn vindt dat de informatie niet klopt. Helaas komt dit vrij vaak voor. Je ziet in de handel zelden fossielen aangeboden met juiste en volledige informatie. Het is niet zozeer dat je belazerd bent, er wordt gewoon onzorgvuldig omgesprongen met informatie.
Het is overigens vooral de informatie over vindplaats en stratigrafische herkomst die van belang is.
Het is overigens vooral de informatie over vindplaats en stratigrafische herkomst die van belang is.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
De prijs weet ik niet meer(het was al een paar jaar geleden)en het museum waar ik het heb gekocht is het oertijd museum. Ik heb nog wat andere dingen van dat museum, maar die heb ik gekregen. Een daarvan was een schelp waarvan mijn biologie leraar al dacht dat het geen fossiel was, maar ik kan nu geen foto's maken of plaatsen want de batterijen van mijn camera zijn leeg.dominiek schreef:
Bij welk museum heb je ze dan gekocht want ik zou dan gewoon mijn geld terug vragen hoeveel heb je re trouwens voor betaald.
GR. Dominiek
Marijn
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Pantoffel koraal
Die informatie had ik dus ook niet.Frederik schreef:
Ik begrijp dat je het niet fijn vindt dat de informatie niet klopt. Helaas komt dit vrij vaak voor. Je ziet in de handel zelden fossielen aangeboden met juiste en volledige informatie. Het is niet zozeer dat je belazerd bent, er wordt gewoon onzorgvuldig omgesprongen met informatie.
Ik ben al lang blij dat ik daar geen dino ei van een paar duizend euro heb gekocht:D
Marijn