Zee-egels
Zee-egels
Dan zijn dit de laatste fossielen zonder soort naam. Het zijn enkele zee-egels die ik heb gekregen van een paleontoloog in het natuur historisch museum van Tilburg. Ik had het natuurlijk beter al gelijk daar kunnen vragen, maar kan iemand ze determineren?
Marijn
Antw: Zee-egels
Hoi marijn,
Weet je misschien waar de zee-egels vandaan komen?
Grtz mendel
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Antw: Antw: Zee-egels
Volgens mij in het zuiden van Frankrijk op de plek waar je erg uit moet kijken voor de zee omdat het elk moment weer vol kan lopen. Ik weet niet meer hoe die plaats heet.Mendel schreef:
Hoi marijn,
Grtz mendel
Marijn
Foto 1/2 lijkt mij dan een micraster.
Foto 3/4 lijkt mij een echinocorys.
En foto 5/6 lijkt mij een micraster.
Grtz mendel
Foto 3/4 lijkt mij een echinocorys.
En foto 5/6 lijkt mij een micraster.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Antw: Antw: Antw: Zee-egels
Hoi Marijn, de Middelandse zee (Zuid frankrijk) heeft prakties geen tij verschil. Dus je bedoelt verml. De Atlantische kust tij verschil ca. 5meter.Marijn14 schreef:Volgens mij in het zuiden van Frankrijk op de plek waar je erg uit moet kijken voor de zee omdat het elk moment weer vol kan lopen. Ik weet niet meer hoe die plaats heet.Mendel schreef:
Hoi marijn,
Grtz mendel
Marijn
Gr.Ben
0000000000
- Caveman
- Has thanked: 280 times
- Been thanked: 325 times
- Contacteer:
steenkernen
1-2-5-6 Micraster sp.
3-4 Echinocorys sp.
meer durf ik er niet van te maken.
1-2-5-6 Micraster sp.
3-4 Echinocorys sp.
To share or not to share, that's the question!
Hoe weet je tot welke familie zo'n zee-egel behoort? Ik zie weinig verschil tussen die zee-egels.caveman schreef:
steenkernen
1-2-5-6 Micraster sp.
3-4 Echinocorys sp.
Marijn
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Marijn,er zijn Zee-egels die boven de grond leven en er zijn er die een paar cm onder het zand leven,de Micrasters die je laat zien leven onder het zand,de vondst in de steen die enkel maar een afdruk is van een Zee-egel en geen Zee-egel op zich ,leeft bovenop het zand en heeft van die lange stekels waar je beter niet op trapt.
De Micraster behoord tot de Fam:Zeeklitten,de afdruk in de steen behoord tot de Fam: van de Zeeappel.FF intikken op internet en je bent al een stap verder.GR Pascal
De Micraster behoord tot de Fam:Zeeklitten,de afdruk in de steen behoord tot de Fam: van de Zeeappel.FF intikken op internet en je bent al een stap verder.GR Pascal
strandjutters
Bedankt voor de antwoorden. Dan hebben nu al mijn fossielen een naam. Ik zal het trouwens laten weten als ik deze vakantie nog vondsten doe.strandjutters schreef:
Hallo Marijn,er zijn Zee-egels die boven de grond leven en er zijn er die een paar cm onder het zand leven,de Micrasters die je laat zien leven onder het zand,de vondst in de steen die enkel maar een afdruk is van een Zee-egel en geen Zee-egel op zich ,leeft bovenop het zand en heeft van die lange stekels waar je beter niet op trapt.
Marijn