Fossiel, mineraal of een steen?
Fossiel, mineraal of een steen?
Is dit een fossiel, mineraal of een steen. Ik heb deze steen gevonden in Karintië, Oostenrijk langs het pad. Als het iets bijzonders is, kan iemand het dan ook determineren?
Marijn
[Bewerkt door Marijn14 op 22-04-2013 om 20:27 NL]
Re: Fossiel, mineraal of een steen?
Inderdaad markasiet.
Grtz mendel
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Is dat een bijzondere vondst? Ik had er nog nooit van gehoord. Zou iemand ook nog een foto van ruwe markasiet op het net willen zetten? Als ik het op google typ dan krijg ik alleen geslepen markasieten.
Marijn
Marijn
Ook ik ben er niet zo zeker van dat het hier gaat om markasiet. Zelf houd ik het op verweerde pyriet. Ik meen nl. kubisachtige kristalvormen te ontwaren. Markasiet heeft hoofdzakelijk speervormige kristalstrukturen.
Old rockhounds never die, they just slowly petrify!
Re: Re: Fossiel, mineraal of een steen?
Ik weet het niet. Pyriet was toen ik de steen vond niet echt waar ik aan dacht. Pyriet is ook naar mijn weten erg zeldzaam in Oostenrijk.adekker schreef:
Ook ik ben er niet zo zeker van dat het hier gaat om markasiet. Zelf houd ik het op verweerde pyriet. Ik meen nl. kubisachtige kristalvormen te ontwaren. Markasiet heeft hoofdzakelijk speervormige kristalstrukturen.
Marijn
Re: Re: Fossiel, mineraal of een steen?
Kan je zien of het pyriet is door een beetje weg te veilen? Moet ik het als het verweerde pyriet is conserveren?adekker schreef:
Marijn