RIP Richard Grootjans
RIP Richard Grootjans

Ter info,
Vorige week is op 86-jarige leeftijd Richard Grootjans overleden. Een Belgische fossielzoeker in hart en nieren voor meer dan 50 jaar met ook een eigen club in het Leuvense waarvan hij meer dan 40 jaar voorzitter is geweest. Voor de jongere generaties zal hij onbekend zijn maar een aantal 40plussers uit Belgie en zeker uit omgeving Leuven zullen hem zeker kennen of ontmoet hebben.
Zelf, in mijn jeugdjaren, was ik bij zijn club aangesloten van 1984 tot 1994 en heb toen prachtige vindplaatsen bezocht waarvan ondertussen velen niet meer bestaan of verboden toegang zijn : ik denk maar aan Kallo, Rumst, St-Niklaas, Balegem, Vireux-Molhain, Halanzy, Nismes, Cereste, May-s-orne, Novion-Porcien, Feugerolles,Troyes, Bundesbach,de steenkool terrils in Limburg, enzovoort enzovoort.
In die tijd was een fossielzoektocht opzetten een echte uitdaging : geen internet, geen email, geen google view, geen gsm of gps ....
De foto komt van de gemeente Herent waar hij recent, samen met enkele anderen, in september 2012 nog een oorkonde kreeg van de burgemeester voor personen die zich bijzonder inzetten voor het verenigingsleven.
Rosebud
Antw: RIP Richard Grootjans
Richard..Ken gem ruim 20 jaar , heb er samen nog een week-end mee door luxenburg getrokken met zijn hond "BOLLE"
Samen nog eens naar Bandkeramiek in de buurt van Luik. Op een gegeven ogenblik ging zijn vrouw eten en Richard bleef bij ons plakken. na een uur gaat de deur open en "alle Richaarr kom eens eten.Waarop hij naar ons keek en lispelde, 't wordt tijd...en dan bijna onhoorbaar...dat ik nu het gebit mag gebruiken, want 't mijne is al een maand kapot, we lagen allen krom van 't lachen.
Zo wil ik mij Richard herinneren
Samen nog eens naar Bandkeramiek in de buurt van Luik. Op een gegeven ogenblik ging zijn vrouw eten en Richard bleef bij ons plakken. na een uur gaat de deur open en "alle Richaarr kom eens eten.Waarop hij naar ons keek en lispelde, 't wordt tijd...en dan bijna onhoorbaar...dat ik nu het gebit mag gebruiken, want 't mijne is al een maand kapot, we lagen allen krom van 't lachen.
Zo wil ik mij Richard herinneren
Theo