Premontreia distans ? Scyliorhinus coupatezi ?
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Premontreia distans ? Scyliorhinus coupatezi ?
Je mist mn punt, maar misschien wil je het niet horen? Ach, laat ook maar.strandjutters schreef:
Gerard schreef.
Kortom,lijkt het me voorbarig om er hard een ouderdom aan vast te plakken.
mijn veronderstelling was(Waarschijnlijk) en niet HARD.
Nu Hans het heeft over laat Mioceen ,ben ik het ook daar mee eens,maar waarschijnlijk weet jij het wel precies Gerard.GR
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Premontreia distans ? Scyliorhinus coupatezi ?
Hallo Gerard,ik bedoel het niet verkeerd,ik ben zeker geintresseert als je een punt hebt,waarschijnlijk begrijp ik het niet goed.GR Pascal
strandjutters
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
gverwey schreef:
Wie weet, maar waarom zou je vindplaats geen mix van diverse periodes kunnen zijn? Dat was mn punt.
Het blijft ex-situ. Dat je tandjes hebt gevonden die in het Laat Mioceen of Plioceen of Eoceen voorkomen, betekend niet automatisch dat het tandje dat een meter verder ligt, net zo oud is. Het is en blijft een mix. Daarnaast kan je van soorten die in meerdere periodes hebben geleefd en ex-situ bijvoorbeeld op een strand gevonden worden, nooit met 100% zekerheid zeggen hoe oud ze precies zijn.gverwey schreef:Precies, maar ook die tandjes zouden uit meerdere periodes kunnen komen. Zeker met soorten die in meerdere periodes voorkomen. Het is lastig om daar ouderdom aan te hangen. Datzelfde probleem heb je met opgespoten gebieden. Daar heb je ook vaak dit soort discussies.strandjutters schreef:
Hallo Gerard,dat is ook zo,ik had al vermeld dat de meeste tandjes Eoceen zijn en zo goed als niet meer herkenbaar (zo gerold).Maar het gaat over de periode waar de mooie vondsten die totaal niet gerold zijn uitkomen.
- strandjutters
Hallo Gerard,dit is zeker juist wat je verteld,ex situ zou alleen kunnen als een haai niet in een andere periode voorkwam.
Maar aan de andere kant vind je Eocene soorten op het strand ex situ dus,en kun je wel met zekerheid zeggen dat het Eoceen is,maar die komen dan natuurlijk niet meer voor in het Oligoceen.
GR
Maar aan de andere kant vind je Eocene soorten op het strand ex situ dus,en kun je wel met zekerheid zeggen dat het Eoceen is,maar die komen dan natuurlijk niet meer voor in het Oligoceen.
GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,vandaag zijn we rustig terug richting kaloot gereden,ik doe dit graag omdat het er nog rustiger is dan bij Cadzand.Ik geniet ook telkens van het uitgestrekt landschap die je doorkruist.We hebben wat kunnen zoeken in de omgeving en op de Kaloot zelf.Ik heb ook vier volle emmers gruis verzameld van deze plaats.
De foto die ik nu toon is een Isurolamna gracilis(upper lateral)en heb ik gevonden op het strand zelf,daarnet heb ik ook een Isurolamna vandenbroecki gevonden denk ik in het gruis van vandaag,als dit zo is heb ik er weer wat nieuws bij in mijn verzameling.Ik maak zo wat foto's.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,bij deze de Isurolamna vandenbroecki die ik vanavond uit het gruis viste.De maat van de gracilis is 16 mm was ik vergeten.De vandenbroecki is 7 mm,het leuke aan dit tandje is als het valt het bijna altijd rechtop staat.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,nog ééntje van gisteren,het is maar de kroon,maar zit ik goed met Galeorhinus galeus.GR
strandjutters
Antw: Antw: Premontreia distans ? Scyliorhinus coupatezi ?
Hallo Pascal,strandjutters schreef:
Hallo iedereen,nog ééntje van gisteren,het is maar de kroon,maar zit ik goed met Galeorhinus galeus.GR
Inderdaad Galeorhinus aff. galeus.
Komt ook regelmatig in de laat miocene fauna
van Liessel voor.
Groeten Hans
Hans
- strandjutters
Hallo Hans bedankt.
Ik vind hier ook een aantal Squalusen maar ik zie dat de Squalusen die ik in Cadzand vind een stuk groter zijn dan deze van hier,hier zijn ze 3-4 mm en kleiner en in Cadzand 6-7 mm.zijn dit dezelfde soorten of komen ook in Liessel meerdere soorten voor.GR
Ik vind hier ook een aantal Squalusen maar ik zie dat de Squalusen die ik in Cadzand vind een stuk groter zijn dan deze van hier,hier zijn ze 3-4 mm en kleiner en in Cadzand 6-7 mm.zijn dit dezelfde soorten of komen ook in Liessel meerdere soorten voor.GR
strandjutters