wat is dit?
wat is dit?

dit piepklein fossieltje heb ik gevonden bij t rooth.. het lijkt op een visse werveltje maar ik weet dit niet zeker.
Antw: wat is dit?
Hoi daniëlla,
Dit is een formanifeer.
Formaniferen waren een soort eencellige beestjes die in zee leefden.
Welke soort het precies is weet ik niet.
Grtz mendel
Dit is een formanifeer.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
hallo,
kan dit geen schelpenrandje zijn ?
groetjes
Aaron
kan dit geen schelpenrandje zijn ?
groetjes
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Antw: Antw: wat is dit?
Mendel, ik denk toch dat het om een bryozoen gaat van de soort : Truncatilupora repens .Mendel schreef:
Hoi daniëlla,
Dit is een formanifeer.
Grtz mendel
http://www.fossiel.net/bryozoa/bryozoa2/index.php
http://www.fossiel.net/bryozoa/bryozoa2 ... 70_JPG.htm
in de naam kan ik me vergissen

kunnen we het nog een beetje serieus houden? Het lijkt hier soms wel het ballenkraam van de kermis!
Aan de hand van deze foto er een bryozoa in herkennen en dan ook nog maar direct een soortnaam op kleven! Stop hier toch eens mee!
Jeremy
Aan de hand van deze foto er een bryozoa in herkennen en dan ook nog maar direct een soortnaam op kleven! Stop hier toch eens mee!
Jeremy
Antw: Antw: Antw: wat is dit?
Van Truncatilupora nooit van gehoort. Op Google niet te vinden.Indagator schreef:
Mendel, ik denk toch dat het om een bryozoen gaat van de soort : Truncatilupora repens .
http://www.fossiel.net/bryozoa/bryozoa2/index.php
http://www.fossiel.net/bryozoa/bryozoa2 ... 70_JPG.htm
in de naam kan ik me vergissen
Gr.Ben
[Bewerkt door Frederik op 28-05-2013 om 21:57 NL]
0000000000
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo,ik denk ook een stukje schelp,het zou ook handig zijn twee foto's te maken,ééntje van de andere kant,kun je Bryozoa direct uitsluiten.
Hallo Jeremy als je geinteresseert bent,ik heb er de laatste tijd heel wat gevonden in het gruis.GR
Hallo Jeremy als je geinteresseert bent,ik heb er de laatste tijd heel wat gevonden in het gruis.GR
strandjutters
Antw: Antw: wat is dit?
hoi Jeremy, om even duidelijk te zijn ik heb wel degelijk gekeken naar de foto. uiteraard heb je gelijk, in het feit dat een detail foto van de structuur meer duidelijkheid geeft of het hier daadwerkelijk om een bryozoa gaat. Om nu te suggereren dat mensen achterlijk (dit doe je wel degelijk met zo'n reactie) zijn vind ik persoonlijk te ver gaan.jeremy schreef:
kunnen we het nog een beetje serieus houden? Het lijkt hier soms wel het ballenkraam van de kermis!
Jeremy
op basis van de foto lijkt mij een stukje schelp onwaarschijnlijk. Aangezien het stukje bolvormige structuren vertoond. Wat een aantal bryozoa en formaniferen hebben.
dit heb ik vervolgens vergeleken met een aantal foto's en tekeningen. op basis daarvan heb ik een suggestie gedaan. ik heb duidelijk vermeld dat ik niet zeker ben van de naam. Nochtans lijkt het verdacht veel op de bryozoa in de foto's vermeld in de links.
Scherven, de naam heb ik bepaald met het boekje: de bahamas van zuid-limburg , het maastrichtien. Google is zeker niet heilig maar sommige literatuur natuurlijk ook weer niet of niet up to date.
Arno
[Bewerkt door Indagator op 29-05-2013 om 01:39 NL]

Hallo, Arno. Ik heb even in mijn foto archief gekeken en vond een afb. van een Bryozoe uit het Krijt van Spanje. Hij komt uit het Maastichtien dat is situeert in het achterland van Vila Jojosa(Costa Blanca). Dacht eerst aan een Nodosaria(formanifeer) maar daar ben ik op terug gekomen.
Eigen monster name.
Gr.Ben
0000000000