Vondsten Zwarte Polder

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
tandenfee
Contacteer:
Vondsten Zwarte Polder

Bericht door tandenfee » 28 mei 2013, 14:32

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen weekend weer eens een dagje gezocht in de Zwarte polder met een aantal bijzondere vondsten. Het was enorm veel werk om deze uiteindelijk uit mijn zeef te halen maar het was het zwoegen weldegelijk waard. Hier zijn een aantal mooie vondsten die lastig te determineren waren.

I'm gonna get them all!

tandenfee
Contacteer:
Antw: Vondsten Zwarte Polder

Bericht door tandenfee » 28 mei 2013, 14:36

Sorry voor de slechte kwaliteit en soms gedraaide foto's, ik zal een deze dagen wel wat betere foto's plaatsen. Bij het gekartelde posterior tandje dacht ik aan Megalodon of Angustidens omdat er aan de zijkanten van de tand een zwart stukje zit waar een zijspits van lijkt afgebroken te zijn.

I'm gonna get them all!

Alopias

Bericht door Alopias » 28 mei 2013, 18:06

hallo tandenfee,

Ik denk: links vanboven, hexanchidae. (verder ga je m.i. niet komen met dit tandje).Vanboven in het midden, galeocerdo aduncus. Rechts daarvan, zou je een close-up kunnen maken? Ik denk lamna nasus. Daarnaast, cosmopolitodus hastalis lower (?) lateral. Die twee op de tweede rij zijn bulla's. Dan op de tweede foto, bij de eerste nijg ik ook naar angustidens. De twee andere zijn cosmopolitodus hastalis tenzij je kartels ziet.

groetjes
Aaron

Nullus finis longius si quod facis delectaris

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 28 mei 2013, 19:33

Hallo,leuke vondsten,ik denk bij foto vijf het volgende te herkennen;Carcharias reticulatus rechts onder:Carcharias cuspidata tweede rij links onder.De Lamna nasus kan ook een Macrota zijn volgens mij.

Op de laatste foto zie ik vanboven een stuk kauwplaat van waarschijnlijk een Chimaera;Links onder een perioticum van een Spitssnuitdolfijn en rechtonder een perioticum van een Dolfijn soort niet te zien op deze foto.GR Pascal

[Bewerkt door strandjutters op 28-05-2013 om 18:35 NL]

strandjutters

Plaats reactie