Strandvondst,... maar fossiel?
Strandvondst,... maar fossiel?
Ik heb deze hoorn gevonden op het strand van Westende gisteren, maar is het een fossiel? Zoja hoe oud kan het dan ongeveer zijn en van welk dier is dit geweest? Mooie vondst nochtans, maar spijtig van de kleine beschadeging eh! Mvg D.
Fossil-collector
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Antw: Strandvondst,... maar fossiel?
Ik ben niet bekend met Westende, maar als dit hier in Zuid Holland aan het strand zou worden gevonden zou ik het op een recent rund houden, vooral vanwege de wat vlekkerige kleur.
PS met recent bedoel ik dat het geen fossiel is, maar het kan evengoed middeleeuws of romeins oid zijn
[Bewerkt door sjaak op 03-06-2013 om 14:31 NL]
PS met recent bedoel ik dat het geen fossiel is, maar het kan evengoed middeleeuws of romeins oid zijn
[Bewerkt door sjaak op 03-06-2013 om 14:31 NL]
Groet,
Niels
Niels
Hallo, even de hittetest doen, werkt net als bij bot...
Dan weet je iets.
groeten, Bert
Dan weet je iets.
groeten, Bert
Elbert
Bedankt voor de info mannen! En Bert ik heb een hittetest gedaan en er gebeurt niets buiten dat het ongelooflijk stinkt, dus zal het wel echt zijn. Maar ik zou echt zeker willen zijn van welk dier het geweest zou kunnen zijn, als het van een doodgewoon rund zou geweest zijn dan zou ik wel teleurgesteld zijn
! En de hoorn lijkt mij ook maar klein om van een rund geweest te zijn niet?

Fossil-collector
als het stinkt is het niet oud, als het versteend is ruikt het niet bij de hittetest.
het is de hoornpit (het been dat in de hoorn zit van een dood gewoon rund
groetjes
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
Antw: Antw: Strandvondst,... maar fossiel?
Daar zijn toch uitzonderingen op?phil schreef:
als het stinkt is het niet oud, als het versteend is ruikt het niet bij de hittetest.
groetjes
Marijn
Dat het stinkt is volgens mij plausibel.
Maar die plaktest, heb ik zo mijn twijfels over of die 100percent is, zo zijn er oudere botten Muskusos, gevonden in Antwerpen die plakken, terwijl jongere botten dan weer niet plakken.
Duys
Maar die plaktest, heb ik zo mijn twijfels over of die 100percent is, zo zijn er oudere botten Muskusos, gevonden in Antwerpen die plakken, terwijl jongere botten dan weer niet plakken.
Duys
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Die ervaring heb ik ook bij de plaktest; dat het net andersom is; oud plakt en recent niet. Zal wel van de locatie afhangen.
Groet,
Niels
Niels