Groepje fossielen
Groepje fossielen

Alle zwarte tanden zijn gevonden aan zee.
De witte tand is aangekocht
Ik denk dat de pijlen inktvissen zijn? zelfgevonden in een krijtgroeve in het 6de leerjaar :p (geen idee waar die was

De trilobiet gekocht, zou uit marokko komen, maar lijkt me fake?
Antw: Groepje fossielen
De witte haaientand is volgens mij een otodus obliquus uit Marokko.
De kleine zwarte tanden kan ik niet zo goed zien. Zou je hier misschien nog wat foto's van kunnen maken?
De trilobiet lijkt mij ook fake.
Verder zou ik de belemnieten op belemnitella species houden.
Grtz mendel
De kleine zwarte tanden kan ik niet zo goed zien. Zou je hier misschien nog wat foto's van kunnen maken?
De trilobiet lijkt mij ook fake.
Verder zou ik de belemnieten op belemnitella species houden.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Het kan ook een samenstelling zijn of een gedeeltelijk bijgewerkt fossiel. Er zijn ook trilobieten die er zo uit zien. Dat er iets aan geknutseld is dat is volgens de pagina over het kopen van fossielen bij Marokkaanse trilobieten meer een regel dan een uitzondering: http://www.fossiel.net/informatie/fossielenkopen.phpGodstrike schreef:
De trilobiet gekocht, zou uit marokko komen, maar lijkt me fake?
Marijn
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
De trilobiet ('Leonaspis' of 'Kettneraspis') ziet er niet goed uit. In welke mate deze bijgewerkt is, is niet te zeggen vanop deze foto's. Het kan alles zijn van een complete vervalsing tot een slechte preparatie.
Als je 'm meeneemt naar de Fossiel.net beurs op 4 november, kan ik je uitsluitsel geven.
Als je 'm meeneemt naar de Fossiel.net beurs op 4 november, kan ik je uitsluitsel geven.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Hoi Godstrike,
de "pijlen" zijn belemnieten (inderdaad een uitgestorven soort inkvis). Voor een juiste determinatie moet men tenminste de vindplaats kennen. Wat de trilobiet en jouw andere vondsten aangaat, zou je betere fotos moeten maken (het liefst van dicht bij). De trilobiet zou ook echt kunnen zijn?!
Groeten
Oliver
de "pijlen" zijn belemnieten (inderdaad een uitgestorven soort inkvis). Voor een juiste determinatie moet men tenminste de vindplaats kennen. Wat de trilobiet en jouw andere vondsten aangaat, zou je betere fotos moeten maken (het liefst van dicht bij). De trilobiet zou ook echt kunnen zijn?!
Groeten
Oliver
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Wat op basis van deze foto (de fijne details zijn niet zichtbaar) voor mij vooral zorgwekkend is aan deze trilobiet, is de manier waarop de krassen in het omliggend gesteente staan. De overwegende richting is ruwweg volgens de lengte van de trilobiet, en tussen de stekels lijken de krassen weg van de trilobiet gezet te zijn. Wat je zou doen als je dit soort stekels inkerft, en vervolgens nog overgangen tussen de kunsthars trilobiet en de stenen matrix wil wegwerken.
Krassen die door een preparatie ontstaan, werken zorgvuldig naar de trilobiet toe, zie vb. hier: http://www.fossiel.net/forums/opslag/15 ... -pre-4.jpg
Dus als de trilobiet echt zou zijn, zijn deze krassen er op het einde ingezet. De vraag is dan waarom. Er is een erg kleine kans dat dit de originele preparatiekrassen zijn, dan blijkt daaruit al het gebrek aan zorgvuldigheid van de preparatie. Bij een valse trilobiet hebben deze krassen een evident doel: het verbergen van de overgang tussen kunststof en steen.
Krassen die door een preparatie ontstaan, werken zorgvuldig naar de trilobiet toe, zie vb. hier: http://www.fossiel.net/forums/opslag/15 ... -pre-4.jpg
Dus als de trilobiet echt zou zijn, zijn deze krassen er op het einde ingezet. De vraag is dan waarom. Er is een erg kleine kans dat dit de originele preparatiekrassen zijn, dan blijkt daaruit al het gebrek aan zorgvuldigheid van de preparatie. Bij een valse trilobiet hebben deze krassen een evident doel: het verbergen van de overgang tussen kunststof en steen.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)

Hier zie je ook een vervalsing uit kunsthars, de preparatiekrasjes zijn duidelijk niet met kennis van prepareren gezet. Met een vergrootglas kan je ook vaak kleine putjes (luchtbelletjes) zien.
Groet Kees
fossiel:
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
'Mooi' voorbeeld. Dat is zeer duidelijk een totaalvervalsing. Een poging om het op een Zlichovaspis te doen lijken, maar de anatomie klopt niet.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)

Beste leden,
Hierbij een hopelijk (veel) betere foto!
Ik denk dat je duidelijk enkele luchtbelletjes ziet links boven de thorax?
MVG
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Duidelijk genoeg, zo kunstmatig als wat. Dat zijn inderdaad luchtbelletjes.
Die kan je nog gebruiken als presse papier.
Die kan je nog gebruiken als presse papier.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)