Schelpjes van eigen bodem
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Schelpjes van eigen bodem
Ik ben het met Ivo eens dat deze behoorlijk veel wegheeft van Bradocryphaeus. Een beter foto zou wenselijk zijn. Bekijk de handleiding fotografie op deze website eens voor tips.
Zoals Ivo al zei, indien dit Bradochryphaeus is dan zit je in het boven-devoon, frasniaan qua ouderdom. het loont sowieso de moeite om de rest van de steentjes klein te slaan. Je zal er wellicht nog vinden. In tegenstelling tot wat Marijn zegt zijn trilobietenresten heus niet zooooo zeldzaam in bepaalde lagen van het Belgisch devoon.
Maar ze zijn wel heel leuk om te vinden, niet?
Er staan verschillende Bradocryphaeus specimens uit de regio van Couvin in onze foto-database.
Een vb:
http://www.fossiel.net/id_system/fossil ... k=305-0001
[Bewerkt door Frederik op 02-07-2013 om 23:32 NL]
Zoals Ivo al zei, indien dit Bradochryphaeus is dan zit je in het boven-devoon, frasniaan qua ouderdom. het loont sowieso de moeite om de rest van de steentjes klein te slaan. Je zal er wellicht nog vinden. In tegenstelling tot wat Marijn zegt zijn trilobietenresten heus niet zooooo zeldzaam in bepaalde lagen van het Belgisch devoon.
Er staan verschillende Bradocryphaeus specimens uit de regio van Couvin in onze foto-database.
Een vb:
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Het is geen leisteen, maar kleisteen.Kajoe schreef:
Af en toe pluis ik hier de schist/leisteen uit op fossielen en kieper ik een kruiwagen fossielloos puin weg
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Schelpjes van eigen bodem
Haha,jup zo kan je het wel noemenFrederik schreef:Het is geen leisteen, maar kleisteen.Kajoe schreef:
Af en toe pluis ik hier de schist/leisteen uit op fossielen en kieper ik een kruiwagen fossielloos puin weg

FrederikFrederik schreef:
Ik ben het met Ivo eens dat deze behoorlijk veel wegheeft van Bradocryphaeus. Een beter foto zou wenselijk zijn. Bekijk de handleiding fotografie op deze website eens voor tips.
Een vb:
En ik heb er idd nog gevonden !
Couvin en regio zou idd boven devoon zijn,als ik andere foto's bekijk vrijwel zeker brado's !
Ik heb enkel een iphone om dingen te fotograferen....
Probeerde gisteren met een vergrootglas er tussen de foto te nemen maar dat bleek niet echt beter

Ik pluis de handleiding eens uit
-
Meer dan een ! Best opletten met die mormels ! Vooral onder stenen ...NoizeSuppressor schreef:
Nog geen adders tegengekomen? Zitten er veel in omgeving Couvin
Zitten hier een paar soorten,ringslangen,adders,hazelwormen (die lijken op een slang maar is eigenlijk geen slang)
Goed dat je dit even vermeld

-
Adders koken?
Ik ben op 't Groot Schietveld ook al adders gaan spotten.
Zitten in Couvin en de buurt veel populaties. Tof dat je ze in je tuin hebt, maar ik zou de stenen toch laten voor wat ze zijn...
Foto's van ver ja
[Bewerkt door NoizeSuppressor op 03-07-2013 om 23:42 NL]
Ik ben op 't Groot Schietveld ook al adders gaan spotten.
Zitten in Couvin en de buurt veel populaties. Tof dat je ze in je tuin hebt, maar ik zou de stenen toch laten voor wat ze zijn...
Foto's van ver ja

- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Schelpjes van eigen bodem
Hop zie, je bent vertrokken.Kajoe schreef:
En ik heb er idd nog gevonden !

Couvin is gelegen op de zgn. Calestienne of kalkzoom, een band die zich ruwweg van Chimay (en verder in Frankrijk) over Couvin, Givet, Beauraing, Rochefort, Marche-en-Famenne, etc... uitstrekt. Deze band omvat een sequentie van het onder- naar het boven devoon. Je kan dus meer dan alleen boven-devoon tegenkomen in de regio van Couvin, en de lagen worden ruwweg jonger van zuid naar noord toe. Waar jij hebt zitten graven zit je m.i. duidelijk in het Frasniaan. Ga je een beetje zuidelijker een onsluiting tegenkomen, kan dat midden-devoon zijn, nog zuiderlijker onder-devoon, etc. Elk laag heeft weer andere fossielenfauna's. Daarom is het belangrijk om precies bij te houden waar je wat hebt gevonden.Couvin en regio zou idd boven devoon zijn,als ik andere foto's bekijk vrijwel zeker brado's !
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)