Omgeving Kaloot:: Fragment met kartels ?
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Omgeving Kaloot:: Fragment met kartels ?

Hallo iedereen,normaal kom ik niet met fragmenten aandraven,maar dit fragment vraag ik me toch af tot welke soort ze zou behoren,het heeft een gladde kroon met duidelijk kartels.Het zijn geen stukjes die afgebroken zijn van de snijrand,dit zou je zien met vergroting zoals de laatste foto 80 X.
GR
strandjutters
Antw: Omgeving Kaloot:: Fragment met kartels ?
Doet mij ook denken aan escheri.
Grtz mendel
[Bewerkt door mendel op 13-07-2013 om 16:59 NL]
Grtz mendel
[Bewerkt door mendel op 13-07-2013 om 16:59 NL]
Facta non verba- Geen woorden maar daden
volgens mij ook een echeri. Deze soort heeft vaak net zoals Xenina zegt een lichte karteling. Bij een GW is de karteling grover.
groetjes
Aaron
groetjes
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
- strandjutters
Hallo iedereen,echeri zou wel kunnen maar het kroontje is iets meer dan 1 cm(zie blauwe lijntjes)en dus wat klein voor deze soort,ik heb nog wat zitten zoeken en denken en ik denk dat catticus eventueel voor dit fragment ook in aanmerking zou kunnen komen.
Ik heb trouwens op deze plaats echeri en catticus nog niet eerder gevonden.
Gr
Gr
strandjutters
hallo Pascal,
een afwijkende catticus kan als ik het me goed herinner kartels hebben maar dan niet regelmatig zoals je zegt dat jouw tandje heeft. Carcharoides totuserratus is volgens mij nog niet gevonden in Nederland (?)
groetjes
Aaron
[Bewerkt door Adron op 13-07-2013 om 22:24 NL]
een afwijkende catticus kan als ik het me goed herinner kartels hebben maar dan niet regelmatig zoals je zegt dat jouw tandje heeft. Carcharoides totuserratus is volgens mij nog niet gevonden in Nederland (?)
groetjes
Aaron
[Bewerkt door Adron op 13-07-2013 om 22:24 NL]
Nullus finis longius si quod facis delectaris
- strandjutters
Hallo Aaron,de reden dat ik dit fragment toon is omdat ik dit niet gewoon ben om te zien,voor de rest denk ik dat ik het moet afwachten tot ik een volledig exemplaar vindt.
Ik heb trouwens nog fragmenten gevonden van tandjes met kartels waarvan ik niet weet wat het zijn,we zien wel verder.GR
[Bewerkt door strandjutters op 13-07-2013 om 23:13 NL]
Ik heb trouwens nog fragmenten gevonden van tandjes met kartels waarvan ik niet weet wat het zijn,we zien wel verder.GR
[Bewerkt door strandjutters op 13-07-2013 om 23:13 NL]
strandjutters
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Omgeving Kaloot:: Fragment met kartels ?
Ik zie er op de foto geen Carcharoides in.strandjutters schreef:
Hallo iedereen,echeri zou wel kunnen maar het kroontje is iets meer dan 1 cm(zie blauwe lijntjes)en dus wat klein voor deze soort,ik heb nog wat zitten zoeken en denken en ik denk dat catticus eventueel voor dit fragment ook in aanmerking zou kunnen komen.
Gr
Groeten, Gerard