Fragmenten kijkduin
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Antw: Fragmenten kijkduin
Hallo Jdolky,
Ik bedoelde object 4. Helaas kan ik er weinig van zeggen. Ik had gehoopt dat de achterkant glad was, maar dat is niet zo.
Wat die netverzwaringen betreft; ik heb twijfels zoals ik al aangaf. Ik vind regelmatig van dit soort steentjes. Je moet zelf ook maar eens opletten of je vaker dit soort steentjes op het strand vindt en dan vergelijken en concluderen. Ik zou zelf eerder uitgaan van een natuurlijke oorsprong.
[Bewerkt door sjaak op 16-07-2013 om 19:47 NL]
Ik bedoelde object 4. Helaas kan ik er weinig van zeggen. Ik had gehoopt dat de achterkant glad was, maar dat is niet zo.
Wat die netverzwaringen betreft; ik heb twijfels zoals ik al aangaf. Ik vind regelmatig van dit soort steentjes. Je moet zelf ook maar eens opletten of je vaker dit soort steentjes op het strand vindt en dan vergelijken en concluderen. Ik zou zelf eerder uitgaan van een natuurlijke oorsprong.
[Bewerkt door sjaak op 16-07-2013 om 19:47 NL]
Groet,
Niels
Niels
Dag Sjaak,
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet vaak stenen van zandsteen vind. De stenen die ik vaak vind in de meest vreemde vormen zijn van een ander materiaal zie foto. Ik zal er eens op letten als ik op de zandmotor ben.
- sjaak
- Contacteer:
Ja, die ijzerachtigestukken ken ik ook. Maar die zandsteenachtige dingen met gaten er in liggen er ook. Ik zal er ook eens op letten. Wie weet wat ik allemaal voor moois heb laten liggen....
Groet,
Niels
Niels
-
- Been thanked: 45 times
Hallo,
Op de tweede foto zie ik een stukje mammoetwervel en op de vierde vermoedelijk een stuk van een middenhand- of -voetbeen van een mammoet. Met mijn beperkte kennis denk ik dat ik geen enkel bewerkt stuk steen gezien heb. Netverzwaringen zijn zwaar, normaal gesproken rond een ons of meer. De rest durf ik weinig over te zeggen.
Op de tweede foto zie ik een stukje mammoetwervel en op de vierde vermoedelijk een stuk van een middenhand- of -voetbeen van een mammoet. Met mijn beperkte kennis denk ik dat ik geen enkel bewerkt stuk steen gezien heb. Netverzwaringen zijn zwaar, normaal gesproken rond een ons of meer. De rest durf ik weinig over te zeggen.
Charlie
-
- Been thanked: 45 times
Antw: Antw: Fragmenten kijkduin
Dank voor de reacties, iemand nog een idee wat het geen uit de gequote post van mij is?Jdolky schreef:
Daarnaast bij kijkduin ook nog deze vondst...een mineraal?
Toen ik het vast pakte brak het in deze 2 stukjes uiteen.
Sorry dat ik zoveel vraag haha maar dit is puur interesse en onwetendheid van mijn kant: gevonden op de zandmotor
3,5 bij 2,5 cm
Leek mij op een tand, maar als ik dan naar site van natuurinformatie kijk en de lijst met soorten tanden bekijk, dan kom ik niet echt tot een conclusie.
- Spongebob
- Has thanked: 436 times
- Been thanked: 658 times
Vragen is juist heel goed Dolky,Jdolky schreef:
Sorry dat ik zoveel vraag haha maar dit is puur interesse en onwetendheid van mijn kant
maar je kan nieuwe objecten beter een in een nieuw bericht plaatsen. In dat geval lopen de antwoorden niet zo door elkaar.
@ PS Netverzwaring? Zou kunnen, maar ook niet

Het kunnen ook moordwapens geweest zijn, in het geval er iemand mee vermoord is. Vuurstenen met een gat erin, worden in Schleswig-Holstein "Hühnergötter" genoemd: http://www.panoramio.com/photo/39342847
Ze brengen geluk (en veel eieren) als je ze ophangt (in het kippenhok). Het geluk is ook te koop : op E-bay

Time fades away (Neil Young)
- sjaak
- Contacteer:
Hallo Dolky,
Die laatste is iets van een vis. Nieuwe vondsten kan je het beste in een nieuwe topic plaatsen, anders heb je kans dat mensen er over heen kijken.
Groet,
Niels
Die laatste is iets van een vis. Nieuwe vondsten kan je het beste in een nieuwe topic plaatsen, anders heb je kans dat mensen er over heen kijken.
Groet,
Niels
Groet,
Niels
Niels
- strandjutters
- Been thanked: 3 times