Auriculatus of angustidens?
Auriculatus of angustidens?
Hallo,
Deze tand kreeg ik gisteren binnen. Hij is gevonden in Hoevenen. Ik denk zelf aan auriculatus, maar ik twijfel toch tussen auriculatus en angustidens. Hopelijk weten jullie het;) De tand is 29 mm.
Rick
Antw: Auriculatus of angustidens?
Deze tand had ik ook nog binnengekregen. Is dit ook een otodus of carcharocles? Deze is 28 mm en komt ook uit Hoevenen.
Alvast bedankt,
Rick
[Bewerkt door Rick99 op 25-07-2013 om 11:15 NL]
Hoi Rick,
Van de bovenste weet ik het niet zeker (ik denk zelf aan angustidens).
De onderste lijkt mij echter auriculatis.
Grtz mendel
Van de bovenste weet ik het niet zeker (ik denk zelf aan angustidens).
De onderste lijkt mij echter auriculatis.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
-
Hoi Die onderste zou ook goed een Jaekelotodus trigionalis kunnen zijn de bovenste lijkt mij een
Otodus auriculatus beter foto,s zijn nodig van de voorkant van de kroon
Grtn Arien
Otodus auriculatus beter foto,s zijn nodig van de voorkant van de kroon
Grtn Arien
Hoi Arien,
Hier zijn nog wat foto's. Aan j. trigonalis had ik nog niet gedacht. Dat zou idd ook kunnen.
Gr. Rick
[Bewerkt door Rick99 op 26-07-2013 om 10:53 NL]
Antw: Antw: Auriculatus of angustidens?
geen trigonalis voor mij. Die hebben volgens mij geen bourletteRick99 schreef:
Hoi Arien,
Hier zijn nog wat foto's. Aan j. trigonalis had ik nog niet gedacht. Dat zou idd ook kunnen.
Gr. Rick
[Bewerkt door Rick99 op 26-07-2013 om 10:53 NL]

groetjes
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Antw: Antw: Antw: Auriculatus of angustidens?
Hoi Aaron,Adron schreef:geen trigonalis voor mij. Die hebben volgens mij geen bourletteRick99 schreef:
Hoi Arien,
Gr. Rick
[Bewerkt door Rick99 op 26-07-2013 om 10:53 NL]. Aan de bewaartoestand te zien zou het tandje eoceen kunnen zijn. Ik ga dus ook voor auriculatus.
groetjes
Aaron
Het ging niet over de eerste tand waarvan we dachten dat het trigonalis kon zijn, maar over het tweede tandje

Gr. Rick
- sharkteethrene
Antw: Antw: Antw: Auriculatus of angustidens?
J. trigonalis vertoont geen vorm van een aanwezige "bourlette"???..zeker wel..Adron schreef:geen trigonalis voor mij. Die hebben volgens mij geen bourletteRick99 schreef:
Hoi Arien,
Gr. Rick
[Bewerkt door Rick99 op 26-07-2013 om 10:53 NL]. Aan de bewaartoestand te zien zou het tandje eoceen kunnen zijn. Ik ga dus ook voor auriculatus.
groetjes
Aaron

auriculatus/Eoceen/bewaartoestand..hmmmm,is dat niet dezelfde periode als dat trigonalis voorkwam?
Groetjes
Rene
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!