Botje Schelde, Antwerpen
Botje Schelde, Antwerpen
Iemand die hier iets mee kan, tussen de botten van de gekende zoogdieren kan ik het niet terugvinden.
Nu ik het vast heb dacht ik even toch geen teenkootje van een mens of zoiets?
Tijd?, ex-situ, voelt koud aan, misschien met de opening?
Voelt ook niet recent aan.
Nog dit twee articulatievlakken aan de bovenkant en twee aan de onderkant, naar bovengericht en ondergericht dus.
Duys
[Bewerkt door Duys op 28-07-2013 om 17:24 NL]
Antw: Botje Schelde, Antwerpen
Betere belichting articulatievlakken.
De kans dat er iets pleistoceens fossiliseert uit het Antwerpse is vrij klein. Daarnaast heb ik ook wat oligoceen gevonden, haaietanden en Dentaliums, maar ik denk niet dat het Oligoceen is.
Denk dat een achterste staartwervel wel iets kan zijn, kom ik bij hond.
Duys
[Bewerkt door Duys op 28-07-2013 om 18:27 NL]
zeer mooi in ieder geval! Verder geen idee. succes met uitzoeken.
gr. Maarten
gr. Maarten
maarten76
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Zou ook denken aan een staartwervel, maar is dit niet wat groot voor een hond?
Helaas heb ik geen vergelijkingsmateriaal.
Helaas heb ik geen vergelijkingsmateriaal.
Groet,
Niels
Niels
Er zal iemand ossestaart hebben gegeten.
Bedankt voor de reacties, ga het nog even laten drogen, zien hoe licht het wordt.
Duys

Bedankt voor de reacties, ga het nog even laten drogen, zien hoe licht het wordt.
Duys
-
- Been thanked: 45 times
Hallo
Over het dier durf ik niets te zeggen, maar het bot is zeker een wervel en gezien de bewegingsmogelijkheid van de articulatievlakken en de vorm denk ik eerder aan een halswervel. Uitgaande van recent en Pleistoceen denk ik aan een derde omdat het doornvormig uitsteeksel erg kort is.
Charlie
Over het dier durf ik niets te zeggen, maar het bot is zeker een wervel en gezien de bewegingsmogelijkheid van de articulatievlakken en de vorm denk ik eerder aan een halswervel. Uitgaande van recent en Pleistoceen denk ik aan een derde omdat het doornvormig uitsteeksel erg kort is.
Charlie
Charlie
Mc_Crabs, Schouwenburg,
Zie ik er beide ook wel in.
Over het dier, de kans is vrij groot dat je een recent dier vindt zoals, paard, koe, hond, kat, schaap, geit, ben je ook al een stap opweg naar de geologische tijd.
Otter is dan weer wat interessanter qua vondst.
Sjaak qua vergelijkingsmateriaal, had ik de staartwervels van een grote katachtige gevonden poema etc, die zitten rond de 0.6 inch, dus moet wel een grote hond zijn, misschien wat te groot. Staartwervel lijkt me uitgesloten.
Duys
[Bewerkt door Duys op 29-07-2013 om 10:21 NL]
Zie ik er beide ook wel in.
Over het dier, de kans is vrij groot dat je een recent dier vindt zoals, paard, koe, hond, kat, schaap, geit, ben je ook al een stap opweg naar de geologische tijd.
Otter is dan weer wat interessanter qua vondst.
Sjaak qua vergelijkingsmateriaal, had ik de staartwervels van een grote katachtige gevonden poema etc, die zitten rond de 0.6 inch, dus moet wel een grote hond zijn, misschien wat te groot. Staartwervel lijkt me uitgesloten.
Duys
[Bewerkt door Duys op 29-07-2013 om 10:21 NL]
MC_Crabs,
Ik ben je een beetje kwijt nu, dan zou het een tussenstukje van het sacrum moeten zijn, maar de grootte komt niet meer overeen.
Ik zeg niet neen, maar...
Afwachten of er nog wat gedachten komen.
Duys
Ik ben je een beetje kwijt nu, dan zou het een tussenstukje van het sacrum moeten zijn, maar de grootte komt niet meer overeen.
Ik zeg niet neen, maar...
Afwachten of er nog wat gedachten komen.
Duys
-
- Been thanked: 45 times
Hallo,
Ik heb de foto's nog vergeleken met de wervels van een zilvermeeuw. Deze zijn ca 3 cm lang, maar vertonen toch meer overeenkomsten. Ik durf nog steeds niets verder te vertellen. Het kan erg oud zijn.
Overigens de links verwijzen naar atlassen (1e halswervels) van mens en .... De atlas is altijd kort en valt hierdoor af. Het sacrum heet in het Nederlands heiligbeen. Ik hoop hiermee de spraakverwarring op te lossen. Een vergissing is menselijk.
Charlie
Ik heb de foto's nog vergeleken met de wervels van een zilvermeeuw. Deze zijn ca 3 cm lang, maar vertonen toch meer overeenkomsten. Ik durf nog steeds niets verder te vertellen. Het kan erg oud zijn.
Overigens de links verwijzen naar atlassen (1e halswervels) van mens en .... De atlas is altijd kort en valt hierdoor af. Het sacrum heet in het Nederlands heiligbeen. Ik hoop hiermee de spraakverwarring op te lossen. Een vergissing is menselijk.
Charlie
Charlie