Prepareren kalksteen fossielen Valkenburg
Antw: Prepareren kalksteen fossielen Valkenburg
Dan is hier een afbeelding van het bakje met de geprepareerde fossielen(ja ik ben nog een paar dingen aan het schoonmaken). Alleen het kleinste spul kan je niet zien(foraminiferen en steenkernen van gastropoden). Ik kon het meeste tot nu toe niet voor een gedeelte in het mergel laten zitten(het is echt een zwakke steen). Ik stuur wel betere foto's zodra ze wat sterker zijn. Er liggen nog een paar blokken mergel en ik hoop dat er nog meer leuke dingen tevoorschijn komen. Bedankt voor de tips.
Marijn
[Bewerkt door Marijn14 op 07-08-2013 om 14:52 NL]
Hoi Marijn,
Grappig dat je dit gewoon langs een pad hebt gevonden.
De schelpen zijn, voor het geval je het niet wist, van de soort acutostrea uncinella.
Grtz mendel

De schelpen zijn, voor het geval je het niet wist, van de soort acutostrea uncinella.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Antw: Antw: Prepareren kalksteen fossielen Valkenburg
Ze hadden het pad bij de ruïne net nieuw aangelegd. Het gaat hier waarschijnlijk om 2 soorten: Een soort sluitklep en twee andere kleppen. Bij de grootste schelp had ik inderdaad al gezien dat het ging om Acutostrea uncinella. Ik denk ook dat ik een van de foraminiferen heb gedetermineerd: http://www.foraminifera.eu/nodosaria-sp2-curfs.html. Ook hiervan ga ik proberen foto's te maken met de USB microscoop van school over een paar weken.Mendel schreef:
Hoi Marijn,
Grtz mendel
Marijn
[Bewerkt door Marijn14 op 07-08-2013 om 17:28 NL]
Ik ben nu aan een blokje begonnen wat erg hard is(mijn laatste tandarts haak is best ver afgesleten). Hier heb ik enkele afdrukken van gastropoden gevonden waar ik graag een afgietsel van zou maken. Zouden jullie daar gips, klei of nog iets anders voor gebruiken?
Marijn
Marijn
Hier zijn nog wat foto's van de vondsten:
1: Ditrupa mosae?
2: koker van Ditrupa mosae?
3: scherven van Acutostrea uncinella
4: Acutostrea uncinella
5: Acutostrea uncinella
6: ???
7: klein spul
8: steenkernen Gastropoden
Als er iemand nog een toevoeging of correctie heeft hoor ik het graag.
Marijn