Hoeveel is dit waard?

Discussieer hier over mineralen in het algemeen
Plaats reactie
fossielenverzamelaar
Hoeveel is dit waard?

Bericht door fossielenverzamelaar » 28 aug 2013, 18:33

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo allemaal

Ik heb een geïnteresseerde gevonden voor een deel van mijn mineralen. Alleen weet geen van ons ( ik en de koper) de waarde.

Ik weet dat het niet veel waard is, aangezien de vindplaatsen niet bekend zijn.

Heeft iemand voor mij een richtlijn?

( witte is een zeekristal (8 cm), een agaat, drie ruwe mineralen en 1 geslepen mineraal)

Camiel
Been thanked: 4 times
Re: Hoeveel is dit waard?

Bericht door Camiel » 29 aug 2013, 13:19

45 euro is echt veel te veel voor deze stukken. Vergelijkbare agaatschijven gaan bijvoorbeeld in de fossiel.net shop weg voor 2 euro. Het zijn nu niet echt topstukken wat je hebt en daarnaast ontbreken vindplaatsgegevens en in sommige gevallen ook nog eens een determinatie. Als je niet eens weet wat voor een mineraal het is, heeft de steen alleen een esthetische waarde en dan praat je over bedragen van een euro en nog eerder minder dan een euro.

Je moet jezelf de vraag stellen wat je minimaal voor deze stenen wilt hebben en dan kijken of de koper bereidt is dat ervoor te betalen. Maar afgaande op wat ik op de foto’s zie en de informatie die je verschaft, zou ik me niet te rijk rekenen.

Camiel

[Bewerkt door Camiel op 29-08-2013 om 13:20 NL]

“Ideas without precedent are generally looked upon with disfavour and men are shocked if their conception of an orderly world are challenged” J Harlen Bretz, 1928

adekker
Contacteer:

Bericht door adekker » 29 aug 2013, 13:27

Zeekristal? Is dat iets nieuws? Ik denk dat het dan Haliet zou zijn.
Al met al: Agaatplakje, stukje bergristal, Haliet(?), blauw trommelsteentje (kan op de foto niet zien wat het is) en een paar erts-achtig ogende mineralen.
Alles zonder vindplaatsen en sommigen zelfs zonder determinatie. Hmm, met €10 is het wel dik betaald.

Old rockhounds never die, they just slowly petrify!

fossielenverzamelaar

Bericht door fossielenverzamelaar » 29 aug 2013, 16:59

Hartelijk bedankt.
Ik vind zelf 10,- ook wel een prima prijsje ervoor. Van dat geld kan ik weer een mooie fossiele tand kopen. :D

Bedankt voor jullie hulp.

Plaats reactie