Zwarte polder

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
ArnoudM
Zwarte polder

Bericht door ArnoudM » 10 sep 2013, 17:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo!

Afgelopen zaterdag heb ik, als beginnend enthousiasteling, een stukje Zwarte polder afgestruind op zoek naar haaientanden. Naast een hoop gefragmenteerde stukken kwam ik deze exemplaren tegen.

Hebben jullie een idee wat voor typen dit precies zijn? Het grote stuk is ongeveer 5x4 cm groot. De haaientanden zijn op mm papier gefotografeerd.

Met vriendelijke groet,

Arnoud

djordy
Antw: Zwarte polder

Bericht door djordy » 10 sep 2013, 18:49

Afbeelding

Hallo, over de eerste foto durf ik voorlopig geen uitspraak doen
Het tandje op de 2de foto is volgens mij een fragment van een Physogaleus latus (Storms, 1894)
Het tandje op de derde foto is de mooiste vondst:
dit tandje betreft een Carcharias reticulatus (Probst, 1879).
Op deze foto is een tandje van dezelfde soort, dezelfde vindplaats te zien. Naar mijns inzien zijn ze minder algemeen dan andere Carcharias soorten van deze vindplaats. dus vast en zeker een mooie vondst

ArnoudM
Antw: Zwarte polder

Bericht door ArnoudM » 10 sep 2013, 20:00

Wow! Dank voor je snelle antwoord Djordy. Interessant om te zien dat deze soorten al aan het eind van de 19e eeuw werden beschreven.

Nu ben ik nog benieuwd naar de eerste vondst. Ik zal kijken of ik betere foto's kan maken. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

Groet!

Plaats reactie