Museum Rdam houdt grote schoonmaak: verkoop botten en boeken

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Nightgoddess
NHM Rotterdam doet botten in verkoop

Bericht door Nightgoddess » 07 sep 2013, 09:43

Las dit vanochtend op een nieuwspagina:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/616524/1 ... rkoop.html

Jammer dat ik zo ver weg woon... Lijkt haast wel een grap??

Edit: schijnbaar niet
http://www.hetnatuurhistorisch.nl/het-m ... en-boeken/

[Bewerkt door Nightgoddess op 07-09-2013 om 09:44 NL]

[Bewerkt door Nightgoddess op 07-09-2013 om 09:46 NL]

My religion is simple. My relgion is
kindness.

johanp
Antw: NHM Rotterdam doet botten in verkoop

Bericht door johanp » 07 sep 2013, 11:38

Neem de trein naar Rotterdam centraal.
Vandaar met de metro of een kwartiertje lopen.

johan pas

Wolf82
Museum Rdam houdt grote schoonmaak: verkoop botten en boeken

Bericht door Wolf82 » 11 sep 2013, 17:44

Onlangs hoorde een kennis van mij op de radio dat er in Rotterdam een museum failliet is die zijn collectie (fossielen ed) weg doet voor een prikkie. Ik kan er helaas niets over vinden op internet. Weet iemand hier meer van?

[Bewerkt door Frederik op 11-09-2013 om 21:21 NL]

Marijn14
Antw: Museum Rdam houdt grote schoonmaak: verkoop botten en boeken

Bericht door Marijn14 » 11 sep 2013, 17:49

Niet failliet, maar komende zondag worden wel de Pleistocene botten van een tentoonstelling in het museum van Rotterdam voor 1 euro verkocht. Ik dacht vanwege gebrek aan opslag. Je mag per persoon maar een bot kopen.

Marijn

mendel

Bericht door mendel » 11 sep 2013, 17:53

Klopt.
Vanaf 11 uur volgens mij.

Grtz mendel

Facta non verba- Geen woorden maar daden

Spongebob
Has thanked: 413 times
Been thanked: 635 times

Bericht door Spongebob » 11 sep 2013, 19:26

Marijn14 schreef:
Niet failliet, maar komende zondag worden wel de Pleistocene botten van een tentoonstelling in het museum van Rotterdam voor 1 euro verkocht. Ik dacht vanwege gebrek aan opslag. Je mag per persoon maar een bot kopen.

Marijn
Ai ai ai!
Het is toch wel droevig gesteld met de musea in Nederland. De kunstmusea niet meegerekend natuurlijk, want daar wil de politieke maffia nog wel wat geld inpompen als het een beetje reuring en goede sier oplevert. De natuurgelinkte instellingen vallen een voor een om, want daarvoor is nauwelijks interesse /lees: geld beschikbaar. Vroeger vervulden de musea nog enigszins hun rol als bewaarplaats; nu geldt alleen nog het bezoekersaantal.

De grote massa boeit het niet en daarom zullen de beleidsbepalers zeker geen behoefte hebben er veel geld in te pompen. Wie zich voor de natuur interesseert is een beetje vreemd (zie het verhaal van Donna). Arme wereld....

Time fades away (Neil Young)

Duys
Contacteer:

Bericht door Duys » 11 sep 2013, 19:34

Spongebob,
Merk toch een groeiende interesse in de natuur.
Duys

donna:)
Antw: Antw: Museum Rdam houdt grote schoonmaak: verkoop botten en boeken

Bericht door donna:) » 11 sep 2013, 19:58

Spongebob schreef:
Marijn14 schreef:

Marijn
tja soms is de wereld toch wreed ik gun het musea het echt niet!het is gwn zonde.
Trouwens ik neem aan dat je fan bent van neil young spongebob. dat is echt tof!! Ben zelf ook een enorme fan van ze :D

Ai ai ai!
Het is toch wel droevig gesteld met de musea in Nederland. De kunstmusea niet meegerekend natuurlijk, want daar wil de politieke maffia nog wel wat geld inpompen als het een beetje reuring en goede sier oplevert. De natuurgelinkte instellingen vallen een voor een om, want daarvoor is nauwelijks interesse /lees: geld beschikbaar. Vroeger vervulden de musea nog enigszins hun rol als bewaarplaats; nu geldt alleen nog het bezoekersaantal.

De grote massa boeit het niet en daarom zullen de beleidsbepalers zeker geen behoefte hebben er veel geld in te pompen. Wie zich voor de natuur interesseert is een beetje vreemd (zie het verhaal van Donna). Arme wereld....

[Bewerkt door donna:) op 11-09-2013 om 19:59 NL]

[Bewerkt door Frederik op 11-09-2013 om 21:22 NL]

Marijn14
Antw: Antw: Museum Rdam houdt grote schoonmaak: verkoop botten en boeken

Bericht door Marijn14 » 11 sep 2013, 20:23

Spongebob schreef:
Marijn14 schreef:

Marijn
Ai ai ai!

Mooi gezegd. Men zou inderdaad meer respect mogen hebben voor de natuur.

Marijn

johanp

Bericht door johanp » 11 sep 2013, 21:12

Beste mensen, dit "verkopen", heeft niets te maken met een faillissement. De tentoonstelling "kijk wat ik gevonden heb", is afgelopen en daar liggen oa een paar visafslagbakken vol met opgeviste botten. Geen zeldzame exemplaren maar wel leuk natuurlijk om voor een klein bedrag te kunnen kopen. Het is volgens mijn agenda op 29 september maar kan best zijn, dat het deze zondag al kan.

johan pas

Plaats reactie