Fotograferen mineralen
- Magic_1969
- Contacteer:
Re: Fotograferen mineralen
@Frederik dank voor de uitvoerige uitleg.
Komende 2 weken is het kerstvakantie voor mij en heb ik tijd om het uit te testen.
De resultaten zal ik op het forum plaatsen. Mits het toonwaardig is natuurlijk.
Komende 2 weken is het kerstvakantie voor mij en heb ik tijd om het uit te testen.
De resultaten zal ik op het forum plaatsen. Mits het toonwaardig is natuurlijk.

Ik wil graag een dinoloog worden!! LOL
Misschien kun je ook wat foto's insturen voor het determinatiesysteem mineralen, want die kan nog wel wat foto's gebruiken. Als de foto's lukken natuurlijk. Succes!
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
- Magic_1969
- Contacteer:
Dat zal ik zeker doen, maar ik zal eerst eens kijken hoe dit in z'n werk gaat. De stukken die ik wil fotograferen zijn allen gekocht, niet gevonden. Maar ik zal mijn best doen.
@Nico
Wanneer en hoe heb je deze verstuurd? Via email of via het formulier op de nieuwe site?
Ik kan me het in ieder geval niet herinneren. Wellicht is er een technisch probleem geweest waardoor de foto's niet zijn aangekomen.
Wanneer en hoe heb je deze verstuurd? Via email of via het formulier op de nieuwe site?
Ik kan me het in ieder geval niet herinneren. Wellicht is er een technisch probleem geweest waardoor de foto's niet zijn aangekomen.
Kennis telt!
@Magic_1969
Gekochte stukken zijn op zich geen probleem. Als we niets van de vindplaats kunnen achterhalen kan de foto in ieder geval nog wel gebruikt worden in de artikelen over mineralen, of dat specifieke mineraal.
Succes in ieder geval!
Gekochte stukken zijn op zich geen probleem. Als we niets van de vindplaats kunnen achterhalen kan de foto in ieder geval nog wel gebruikt worden in de artikelen over mineralen, of dat specifieke mineraal.
Succes in ieder geval!
Kennis telt!
- Magic_1969
- Contacteer:
Re: Fotograferen mineralen (update)

Ondanks dat ik 2 weken kerstvakantie heb wil dat met 2 jonge kinderen niet altijd zeggen dat ik ook echt vakantie heb.

Omdat ik niet kon wachten heb ik even snel een testje in de tuin gedaan om het stukje bariet weer te fotograferen. Maar dan met de tips eerder gegeven door Frederik.
Bijgaand twee testjes.
De eerste is gewoon normaal geschoten met macro in de buitenlucht met een zonnetje.
De tweede ook, maar dan extra ingezoomd met macro.
Nog niet geheel tevreden, maar al meer tevreden dan voorheen.
Ik vind het nu ietsjes te wit, maar dat kan door het zonlicht komen.
Ik denk als ik meer tijd er aan besteed, dat het resultaat dan nog beter is.
Meer tips, beter gezegd, suggesties, zijn altijd welkom.

Wordt vervolgd.
[Bewerkt door Magic_1969 op 30-12-2013 om 12:27 NL]