Hoe kun je een vogelschedeltje schoonmaken?

Voor alle berichten die niet in de andere forumdelen thuishoren. Deze berichten worden na verloop van tijd gewist.
Plaats reactie
Knarf
Hoe kun je een vogelschedeltje schoonmaken?

Bericht door Knarf » 01 jan 2014, 16:46

Hallo iedereen,

Mijn zwager heeft een schedeltje van (waarschijnlijk) een buizerd meegebracht. Deze is tegen het raam van zijn kantoor gevlogen en daarna minstens een halfjaar dood in modderig water blijven liggen. Er zit geen vlees meer aan het schedeltje maar het is nog wel een beetje vies. Ook is het heel erg dun en breekbaar.

- Weten jullie een eenvoudige manier om het schoon te maken zonder dat het kapot gaat?

- En kan ik nog iets doen om het bot sterker te maken? Ik hoorde eens iets over lak of een ander huismiddeltje dat je erop kunt smeren.

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Re: Hoe kun je een vogelschedeltje schoonmaken?

Bericht door Frederik » 01 jan 2014, 18:40

Verplaatst naar off-topic.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Elbert
Been thanked: 1 time

Bericht door Elbert » 02 jan 2014, 07:47

Hallo, je zou wat Velpon(plastic/alleslijm) kunnen oplossen in aceton en het schedeltje daarin kunnen dompelen en laten drogen.
Als je, achteraf, vind dat het te zeer glimt, kun je het, met een penceeltje, afdoen met aceton, dan komt het oorspronkelijk uiterlijk weer terug.
Kijk wel uit met aceton; de dampen werken bedwelmend en zijn uitermate brandgevaarlijk.
Om het scheldeltje beter schoon te krijgen, kun je het in een waterstofperoxide oplossing leggen, dat moet je doen voordat je met de velpon-aceton aan de gang gaat.

Veel succes, groeten, Bert

Elbert

Knarf

Bericht door Knarf » 02 jan 2014, 14:41

Bedankt! Kan ik die waterstofperoxide gewoon bij de Kruidvat kopen en hoeveel water moet ik in die oplossing doen?

Snoefie

Bericht door Snoefie » 13 jan 2014, 23:24

ik heb het wel eens gedaan met dikke bleek :)

Plaats reactie