Catastrofisme

Voor alle berichten die niet in de andere forumdelen thuishoren. Deze berichten worden na verloop van tijd gewist.
Plaats reactie
corrosie
Catastrofisme

Bericht door corrosie » 29 jan 2014, 11:27

Ik ben geen geoloog of paleontoloog. Bij mijn onderzoek naar de oudste geschiedenis van de aarde en mensheid stuit ik overduidelijk op bewijzen voor de Catastrofisme theorie van Georges Cuvier. Ik heb daar het boekje "een Planeet met een Handicap" over geschreven.
Mijn vraag is: Zijn er in Nederland onderzoekers die op hun terrein ook bewijzen of aanwijzingen hebben voor de catastrofe theorie? Of mag niemand zich daar openlijk over uitspreken omdat hij dan belachelijk wordt gemaakt?

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Catastrofisme

Bericht door Frederik » 29 jan 2014, 11:53

Aangezien gekende catastrofische events uit de geologische geschiedenis consistent zijn met uniformitarianistische principes, vraag ik met af of het onderscheid uniformitarianisme vs. catastrofisme überhaupt nog relevant is?

Ik heb even de korte samenvatting van uw boek doorgenomen. Op basis van eerdere ervaring met complot-theoristen en Nibiru-adepten wéét ik dat de kans klein is dat hier een constructieve discussie zal volgen. Net zoals bij de gebeurlijke creationist die hier een platform denkt te vinden, kan ik ook u verzekeren dat u hier niet op het juiste forum bevindt. In een ver verleden hebben we wel eens discussies rond dat soort topics gehad, maar dat is ons steeds zuur bevallen. Thanks, but no thanks.

Ik heb dit topic dan ook verplaatst naar 'off-topic', conform ledenregel 1.1. De vraag die u hier stelt ("Zijn er in Nederland onderzoekers die op hun terrein ook bewijzen of aanwijzingen hebben voor de catastrofe theorie?" ) is perfect legitiem.
Alvast dank voor uw begrip, succes verder nog met uw onderzoek.

[Bewerkt door Frederik op 29-01-2014 om 11:54 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Plaats reactie