Ongrijpbare Meg
- Extincthunter
Ongrijpbare Meg

De afgelopen 2 weekends deze 2 stukken Meg gevonden in het waaslandse basisgrind..
Ik voel dat ik dichtbij die complete meg zit maar het doet pijn om ze zo te vinden..
Volgend weekend weer graven en ploeteren in de klei

Blijft een prachthobby

[Bewerkt door Extincthunter op 10-02-2014 om 06:57 NL]
Met schop en zeef in de hand zeef ik alle tanden uit het zand :)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Ongrijpbare Meg
Blijven gaan!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Extincthunter
Antw: Antw: Ongrijpbare Meg
Tzal wel zijnFrederik schreef:
Blijven gaan!

- Jurassic Lars
- Been thanked: 2 times
Hallo,
Zou ik misschien de exacte locatie mogen weten?
Zoek al heel lang naar een meg maar heb zelfs nog geen fragmentje.
Zou ik misschien de exacte locatie mogen weten?
Zoek al heel lang naar een meg maar heb zelfs nog geen fragmentje.
MOSASAURUS LARS:
Dit monster is nu
te zien in het Natuurhistorisch
museum Maastricht!!!
Dit monster is nu
museum Maastricht!!!
Hey Lars,
Als je al zo lang zoekt naar een meg zal je waarschijnlijk wel weten uit welke lagen deze komen. Kijk dan eens naar de geologische kaart van Vlaanderen en dan heb je al een goed idee in welke regio je zal moeten gaan zoeken. Overal waar die lagen aan de oppervlakte kunnen komen zijn dan mogelijke vindplaatsen. Als je al vaker in het Antwerpse haaientanden hebt gevonden van Mio-Pliocene ouderdom, ken je de vindplaatsen zeker al en is het gewoon geduld hebben tot je er een vind. Sommigen hebben hier wat meer geluk in dan andere. Zelf zoek ik toch al meer dan 20 jaar, waarbij af en toe in het Antwerpse, en in al die tijd vond ik slechts enkele kapotte en/pf gerolde exemplaren en één bijna gaaf exemplaar (wel een kleintje).
Als je al zo lang zoekt naar een meg zal je waarschijnlijk wel weten uit welke lagen deze komen. Kijk dan eens naar de geologische kaart van Vlaanderen en dan heb je al een goed idee in welke regio je zal moeten gaan zoeken. Overal waar die lagen aan de oppervlakte kunnen komen zijn dan mogelijke vindplaatsen. Als je al vaker in het Antwerpse haaientanden hebt gevonden van Mio-Pliocene ouderdom, ken je de vindplaatsen zeker al en is het gewoon geduld hebben tot je er een vind. Sommigen hebben hier wat meer geluk in dan andere. Zelf zoek ik toch al meer dan 20 jaar, waarbij af en toe in het Antwerpse, en in al die tijd vond ik slechts enkele kapotte en/pf gerolde exemplaren en één bijna gaaf exemplaar (wel een kleintje).
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Eldredge 1996
- Jurassic Lars
- Been thanked: 2 times
Hoi,
Ik heb vooral in Mill gezocht naar haaientanden, maar in Antwerpen nog nooit. Maar een keer proberen. Bedankt voor de tips. De aanhouder wint.
Ik heb vooral in Mill gezocht naar haaientanden, maar in Antwerpen nog nooit. Maar een keer proberen. Bedankt voor de tips. De aanhouder wint.

MOSASAURUS LARS:
Dit monster is nu
museum Maastricht!!!
Dit monster is nu
museum Maastricht!!!
In dit geval is het zeker dat de aanhouder wint!
"Ammonites are the quintessential
Eldredge 1996
Eldredge 1996
Beste Stefaan,
Ik denk dat je je vergist. Basisgrind zit normaal onder de klei. De laag die jij bemonsterd ligt op de klei. Dit is een samenspoeling van mio- plioceen materiaal. Daarom zit hier veel gerold materiaal tussen.
groeten,
Wally
Ik denk dat je je vergist. Basisgrind zit normaal onder de klei. De laag die jij bemonsterd ligt op de klei. Dit is een samenspoeling van mio- plioceen materiaal. Daarom zit hier veel gerold materiaal tussen.
groeten,
Wally
- Extincthunter
Idd foutje van me :p best een grote fout ook.
?
Basisgrint rust op de klei, grint van Burcht.
Doorheen de stratigrafiëen ga je wel grintlagen vinden, zou met transgressies en regressies te maken hebben van de zee.
Duys
Basisgrint rust op de klei, grint van Burcht.
Doorheen de stratigrafiëen ga je wel grintlagen vinden, zou met transgressies en regressies te maken hebben van de zee.
Duys