serpulieten?
serpulieten?
beste mensen
gisteren te cap blanc nez heb ik 2 fossielen gevonden welke volgens mij thuis horen in de categorie serpulieten.
maar wat moet ik me hierbij voorstellen? zijn deze fossielen te vergelijken met de ammonieten die je kan vinden? of zijn dit van die zgn graafgangen van één of ander wormpje?
ik vraag me dit af omdat de vorm goed te vergelijken is met ammonieten. (ik zal een fotoje plaatsen van zodra ik mn camera gevonden heb
)
grtz
[Bewerkt door george op 22-01-2006 om 12:12 NL]
gisteren te cap blanc nez heb ik 2 fossielen gevonden welke volgens mij thuis horen in de categorie serpulieten.
maar wat moet ik me hierbij voorstellen? zijn deze fossielen te vergelijken met de ammonieten die je kan vinden? of zijn dit van die zgn graafgangen van één of ander wormpje?
ik vraag me dit af omdat de vorm goed te vergelijken is met ammonieten. (ik zal een fotoje plaatsen van zodra ik mn camera gevonden heb

grtz
[Bewerkt door george op 22-01-2006 om 12:12 NL]
Antw: serpulieten?
Hey george,
als ik denk wat het is dat je hebt gevonden, zijn het heel smalle langwerpige staafjes, kokertjes?
dan zou het inderdaad kunnen zijn dat het serpuliden zijn. dit zijn kokerwormen. wat resteert als fossiel is de koker, in alle vormen: met een platte zijde van zich ergens op vast te hechten, losse kokertjes, kolonies,...Nu, deze kokertjes zijn doorgaans heel smal en rechtlijniger dan ammonieten, dus ik vraag me wel af hoe je deze vind lijken op elkaar?
of bedoel je turrilitidae als getoond op http://perso.wanadoo.fr/herve.chatelier/cretasu7.htm ?
nog andere vondsten gisteren?
[Bewerkt door fitch op 22-01-2006 om 12:51 NL]
als ik denk wat het is dat je hebt gevonden, zijn het heel smalle langwerpige staafjes, kokertjes?
dan zou het inderdaad kunnen zijn dat het serpuliden zijn. dit zijn kokerwormen. wat resteert als fossiel is de koker, in alle vormen: met een platte zijde van zich ergens op vast te hechten, losse kokertjes, kolonies,...Nu, deze kokertjes zijn doorgaans heel smal en rechtlijniger dan ammonieten, dus ik vraag me wel af hoe je deze vind lijken op elkaar?
of bedoel je turrilitidae als getoond op http://perso.wanadoo.fr/herve.chatelier/cretasu7.htm ?
nog andere vondsten gisteren?
[Bewerkt door fitch op 22-01-2006 om 12:51 NL]
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures

voila dat zijn ze, helaas niet echt duidelijk.
[Bewerkt door george op 23-01-2006 om 10:20 NL]

en dat is het totaal van een uurtje of twee aldaar, grtz
[Bewerkt door george op 23-01-2006 om 10:21 NL]
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Met die zee-egel mag je blij zijn, geen alledaagse vondst. De twee fossieltjes zijn inderdaad serpuliden, en met de naam \'Rotularia umbonata (Sowerby)\' zal ik er niet ver naast zitten.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
had je in de getijdenpoeltjes gezocht of de gault?
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
bedankt mensen,
we hebben in de poeltjes gezocht. zon beetje bij die grote betonblokken. ik ga trouwens het liefst niet te dicht bij die wand zoeken met mn 2 kindjes erbij.
grtz
we hebben in de poeltjes gezocht. zon beetje bij die grote betonblokken. ik ga trouwens het liefst niet te dicht bij die wand zoeken met mn 2 kindjes erbij.
grtz