Tielrode (B) Wervel
- golden fossil
Tielrode (B) Wervel

Deze wervel, naar ik hoop, heb ik gevonden in Tielrode. Zelf dacht ik iets van een walvis, maar het is mijn eerste gevonden wervel en misschien is het iets heel anders. De diameter is 11 cm maar wel iets ovaal. Hij weegt 1,8 kg. Is dat niet wat zwaar voor een wervel?
Antw: Tielrode (B) Wervel
Dat gewicht hangt denk ik af van enerzijds het materiaal waarin het bot is omgezet en anderzijds evt. \'holle\' ruimtes die misschien nog gevuld zijn met (zwaar) sediment waar het stuk ooit heeft ingezeten.
M.a.w. het gewicht van soortgelijke stukken kan varieren.
Wat het is, daarover tast ik vol-le-dig in het duister
<:{{{{{>
M.a.w. het gewicht van soortgelijke stukken kan varieren.
Wat het is, daarover tast ik vol-le-dig in het duister

<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Een wervel is het in ieder geval zeker. Waarvan, dat laat ik over aan de experts. Het lijkt wel wat op een dolfijnewervel die ik heb, maar is wel wat groter.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Volgens mij een walviswervel: ik denk een baloega, ik heb er een aantal im mijn handen gehad en qua vorm en afmeting voldoet deze.
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
Antw: Antw: Tielrode (B) Wervel
Dat vind ik nog niet de sterkste argumentatie voor het determineren van een wervel...maarten schreef:
... en qua vorm en afmeting voldoet deze.
Hoe zou ik de wervel van een beloega kunnen onderscheiden van -laten we zeggen- een noordelijke butskop?
- Hieronymus
- Contacteer:
@eric ook nieuws gekeken zeker? lol 

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
- golden fossil
Erik, kan jij wel zeggen of het een walvis- of dolfijn wervel is, zoals frederik dacht? Of het een baloega of een butskop is lijkt me van pas van belang als ik weet welke van de twee het is. Misschien dat een van de experts die Frederik op het oog had er iets aan kunnen toevoegen?
gr.Pepi
gr.Pepi