trillo\'s marroko

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gebruikersavatar
Ceraurus
Berichten: 1199
Lid geworden op: 04 nov 2005, 19:22
Antw: trillo\'s marroko

Bericht door Ceraurus » 24 jan 2006, 19:51

Afbeelding

Nee hoor, Jeroen, wat dacht je hiervan?
Mijn zelfgekleide \'Seleno-klei-tis\' trilobiet van 10 cm?
Gemaakt van plastic afbak-klei. Hij hangt naast de voordeur.

;)


Trilobiti Ceská Republika

 
Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: Antw: trillo\'s marroko

Bericht door Casper » 24 jan 2006, 20:12

ceraurus schreef:
Hoi Bart,

dan denk ik dat je mijn standpunt niet geheel begrijpt. E-bay is een betrouwbaar concern, laat ik dat voorop stellen. Dat er inderdaad onverlaten zijn die troep aanbieden, voila, dat klopt, maar daar ben je nog altijd zelf bij.

Ik bied nog altijd vaak op onbekende verzamelaars op Ebay en heb daar vooralsnog hele goede ervaring mee. Het levert me menig (zeldzaam) stuk op dat ik anders via een zgn. \'gerenomeerde verkoper\' voor vier maal meer had kunnen kopen.

Kijk, je kan veilig bij je plaatselijk groenteboer hollandse bloemkool blijven kopen, maar je kan ook eens bij die surinaamse verkoper twee straten verder kouseband uitproberen, ervaar het maar! Je moet het wel durven plus enige \'assertieve argwaan\' is daarbij erg handig ;)

groeten,
<:{{{{{>

[Bewerkt door Ceraurus op 23-01-2006 om 20:27 NL]

[Bewerkt door Ceraurus op 23-01-2006 om 20:28 NL]

Ceraurus, dan snap ik je.
ik meende even dat je een paar berichtjes hiervoor stelde dat ebay betrouwbaar is omdat men een naam hoog te houden heeft...
waar ik het dus beslist niet mee eens ben, je ziet zoooo veel nep op ebay.

deze toelchting maakt meer duidelijk ;)


Post mortem we sort 'em!

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 316
Lid geworden op: 07 aug 2005, 15:51
Antw: Antw: trillo\'s marroko

Bericht door Jeroen » 24 jan 2006, 21:51

ceraurus schreef:
Nee hoor, Jeroen, wat dacht je hiervan?
Mijn zelfgekleide \'Seleno-klei-tis\' trilobiet van 10 cm?
Gemaakt van plastic afbak-klei. Hij hangt naast de voordeur.

;)

Hij is zeker mooi:)

pas maar op dat je hem niet op ebay terug kan kopen;-)

groetjes
J


Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.

-j

Gebruikersavatar
ziepe
Berichten: 1326
Lid geworden op: 20 mar 2005, 22:06
Been thanked: 4 times
Antw: trillo\'s marroko

Bericht door ziepe » 24 jan 2006, 22:02

Om het op z\'n Vlaams te zeggen, ik denk dat we hier nog ettelijke miljoenen jaren kunnen over \"leuteren\" en steeds dezelfde conclusies trekken... smaken verschillen en laat dat -hopelijk- zo blijven. :-)

Wat mij persoonlijk stoort is dat de markt verzadigt raakt met nep spul, samengestelde fossielen, etc... dan neem ik Marokko en vooral onze goede vrienden, de trilobieten als voorbeeld. Enerzijds vind ik het geheel onverantwoord, zeker als het \"fake\" er vingerdik opligt en als deze \"nep-o-bieten\" dan nog es aan monsterlijke prijzen over de toonbaan glijden. Aan de andere kant kan ik de \"fakers\" niks verwijten, armoede en sociaal onevenwicht is volgens mij de grote boosdoener. Dus de \"kleine man\" maakt z\'n eigen fossielen om beleg tussen z\'n boterham -of in dit geval \"pita\" - te kunnen betalen.

Maar, aanschouw dé ironie, het zijn \'de mannen\' die opkopen van de kleine man en verkopen aan het buitenland, hetzij via zaken of via eBay (of iets dergelijks) die er echt geld mee verdienen. Intriest als je\'t mij vraagt maar helaas de realiteit.

Vergeet niet... money talks...

Ziepe.


The earth has music for those who listen.

Gebruikersavatar
Ceraurus
Berichten: 1199
Lid geworden op: 04 nov 2005, 19:22
Antw: trillo\'s marroko

Bericht door Ceraurus » 25 jan 2006, 16:48

Mooi verwoord Sven!

;)


Trilobiti Ceská Republika


Gesloten