Botten uit Mill

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
Birdman
Botten uit Mill

Bericht door Birdman » 08 feb 2006, 21:27

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beste mensen,
Wie kan er iets zinnigs zeggen over bijgaande botten? Gevonden in Mill.
Dank je wel.

Groeten,

Ruud Brandsma

Hanneke
Contacteer:
Antw: Botten uit Mill

Bericht door Hanneke » 09 feb 2006, 09:28

Hallo Ruud
Bedankt voor je mailje. Om te beginnen, zijn dit in ieder geval geen vogels. Ik denk eerder aan zeehonden (in ieder geval de bovenste 4 kleintjes). De onderste is een femur, een bovenbeen, maar ik zou niet 1-2-3 weten waarvan. Het zou ook van een zeehond kunnen zijn.... Hier kom ik nog op terug!
groetjes, Hanneke

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 09 feb 2006, 12:24

Foto 1 en 2; ?
Foto 3 en 4; Volgens mij een vissewervel.
Foto 5 en 6; Het bovenste gedeelte v.e. Humerus/oppearmbeen v.e. zeehondachtige. Geen femur deze is wezenlijk anders!

Cheers

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

Hanneke
Contacteer:
Antw: Antw: Botten uit Mill

Bericht door Hanneke » 09 feb 2006, 14:20

The Stone schreef:
Foto 5 en 6; Het bovenste gedeelte v.e. Humerus/oppearmbeen v.e. zeehondachtige. Geen femur deze is wezenlijk anders!
Whoeps, sorry, je hebt gelijk. Tis een humerus. Maar foto 3&4 een vissenwervel...? Ik zie er meer een hand/voetwortelbeentje van een herbivoor in...

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

Birdman

Bericht door Birdman » 14 feb 2006, 21:31

Oké mensen, bedankt.

Ruud

Gesloten