Replica\'s

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Betelgeuze
Antw: Replica\'s

Bericht door Betelgeuze » 03 sep 2004, 19:20

Dat was het probleem net! In de winkel waar ik hem gekocht had waren heel wat replica\'s te koop, maar het werd er ook telkens bij gezegt dat het een replica was, behalve bij die dat ik heb gekocht. Omdat de prijs heel laag was en het zo mooi was wou ik dit zeker kopen maar voor alle zekerheid vroeg ik het nog eens aan de verkoopster. Ze zei dat enkel haar man hier kennis van had en dat ze het niet wist maar vertelde ook dat als het er niet bij stond dat het een
geen replica was. Blijkbaar moet de vermelding bij deze replica vergeten zijnµ en dara ben ik ook pas later achter gekomen.

Alpha Orionis

Koen

Bericht door Koen » 03 sep 2004, 20:58

Die kikker uit messel kost normaal zo\'n 10.000 euro. Het zou sterk zijn om er zo één op de kop te tikken....

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 03 sep 2004, 21:16

Jup dat weet ik ondertussen ook al ;)
Het is ook redelijk lang geleden dat ik dat heb gekocht.

[Bewerkt door Betelgeuze op 03-09-2004 om 20:17 NL]

Alpha Orionis

Maarten

Bericht door Maarten » 03 sep 2004, 21:48

Ik heb een analogie die ik je wil besparen anders word ik van dit forum verwijderd maar het heeft iets te maken met een opblaaspop......

Okay, ik hou op, ieder zijn meug!

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

davinci
Contacteer:

Bericht door davinci » 04 sep 2004, 12:17

kwam een keer op de fossielenbeurs in de rai en daar stond een heel leuk klein jochie fossielen te verkopen .toen ik beter keek lag er een hele mooie trilobiet van zeker 20 cm lang .
en dat voor maar 25 [toen nog guldens]Met een beetje schaamte zei ik dat ik die wel wilde hebben en had in mijn gedachten al een extra centje in gedachten voor hem.
bij het overgeven van dat fossiel voelde ik meteen aan gewicht dat het hier om een nepper ging ,ik voelde me inderdaad flink genomen,en heb de replica dan ook niet gekocht.mensen moeten er het gewoon duidelijk bijzetten. Dan is er niks aan de hand.Hoewel als iemand een foto of beeldhouwwerk van de zon maakt roept er ook niemand dat er bij vermeld moet worden dat het hier om een reproductie gaat????
Gelukkig heeft nog niemand een patent op natuurverschijnselen anders betalen we de volgende keer als we bv de bliksem ergens zien inslaan.
leuk die discussies hier.
gr davinci

i just looove fossils

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 07 sep 2004, 22:20

ik haat replica`s!

Post mortem we sort 'em!

davinci
Contacteer:

Bericht door davinci » 07 sep 2004, 22:30

jij was toch niet dat jochie op die beurs he,ik hoop het in ieder geval van niet

i just looove fossils

Maarten

Bericht door Maarten » 08 sep 2004, 08:52

Dat denk ik wel Davinci, omdat Csper replica\'s haat probeerde hij jou die te verkopen!!

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 08 sep 2004, 19:08

Welke beurs bedoel je? ik ben in mijn hele leven maar naar 1 fossielenbeurs geweest, en die was in osnabruck.(daar was het trouwens wel heel leuk, misschien ga ik er volgende keer weer heen)
dat ik replica`s haat is trouwens een beetje overdreven, ik vindt het best als anderen ze leuk vinden, maar ik zou er zelf nooit 1 kopen, want ik vind het nep. groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Gesloten