onze grote zoogdieren
onze grote zoogdieren
spijtig dat het zo moest lopen.
http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap ... ring.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap ... ring.dhtml
Theo
Antw: onze grote zoogdieren
wel grappig dat het artikel dat aantoont dat de mammoet uitstierf door de mens een link heeft naar een artikel dat aantoont dat de mammoet uitstierf door een meteoorinslag.
zo jammer vind ik het toch niet dat die grote beesten niet meer rondlopen, nu toch een beetje veiliger en de hobby zou veel minder interessant zijn
groetjes
zo jammer vind ik het toch niet dat die grote beesten niet meer rondlopen, nu toch een beetje veiliger en de hobby zou veel minder interessant zijn
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
hmmm .. een f.net uitje op CBN met een stukje mammoet op de bbq zegt me anders ook wel wat 

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
vind het wel raar dat het artikel( rechts)en de link (rechts) het hoofd artikel(links) aanvult of tegenspreekt (wat een zin)
Theo
- sjaak
- Has thanked: 372 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Heb het achterliggende artikel niet gelezen maar vraag mij af in hoeverre de megafauna in Europa niet was ingesteld op mensen, die liepen er toch al een tijdje rond, ook de anatomisch moderne mens.
Opvallend is dat alleen de grote zoogdieren die de mens tot nut waren, zoals paard en rund, het hier overleefd hebben.
Anderzijds lijkt het mij wel logisch dat een olifant in een wollen jas het hier niet meer zo prettig vindt met een warmer klimaat en verandering van de vegetatie. En als die dan geen tijd krijgt tot aanpassing, omdat er een hongerige oermens achter hem aan zit, dan kan ik mij voorstellen dat het ophoudt.
[Bewerkt door sjaak op 05-06-2014 om 11:48 NL]
Opvallend is dat alleen de grote zoogdieren die de mens tot nut waren, zoals paard en rund, het hier overleefd hebben.
Anderzijds lijkt het mij wel logisch dat een olifant in een wollen jas het hier niet meer zo prettig vindt met een warmer klimaat en verandering van de vegetatie. En als die dan geen tijd krijgt tot aanpassing, omdat er een hongerige oermens achter hem aan zit, dan kan ik mij voorstellen dat het ophoudt.
[Bewerkt door sjaak op 05-06-2014 om 11:48 NL]
Groet,
Niels
Niels
-
- Been thanked: 45 times
Niels ik ben het met je eens. Bovendien stel ik mezelf steeds weer de vraag hoe dit handje vol mensen dat er in die tijd rondliep in staat was om deze dieren uit te roeien.
Charlie