Mv2 vondsten
- Patrick3008
- Been thanked: 2 times
Mv2 vondsten

Een mooie dag op mv2
Foto 1 t/m 3: stukje schedel maar waarvan?
Foto 4: stukje steen met schelp erin.
Foto 5 en 6: stukje wortel van kies, mammoet?
Foto 7 t/m 10: klein kootje van...?
Foto 11: stuk ivoor
Foto 12 en 13: mooi glinsterend stuk steen, iemand die mij hier meer over kan vertellen?
Foto 14 t/m 17: recente wervels van...?
Foto 18 t/m 25: kiesfragment van olifantachtige??
Foto 26: fossiele schelp?
Foto 27 t/m 29: fossiele schelp?.. Wat voor soort?
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
- Lidwientje3
- Patrick3008
-
- Been thanked: 45 times
Antw: Mv2 vondsten
Hallo, je hebt een paar van deze vondsten ook op oervondstchecker geplaatst merk ik.
Foto 1 t/m 3 schedelfragment van een rund of paard.
Foto 4 het stuk vind ik vreemd. Het is een verweerd steentje met nog verschillende kleuren er in en daarop een fragment van een bonte mantel.
Foto 5 en 6 een wortel van een mammoetkies
Foto 7 t/m 10 een hand- of voetwortelbeentje. Ik ken hem niet direct van de landzoogdieren. Misschien weet iemand anders er raad mee. Overigens ben je bij de foto's op oervondstchecker vergeten er een maatstreep bij te zetten.
Foto 11 een stuk ivoor
Foto 12/13 weet ik niets van
Foto 14/16 Lendenwervels. Bovenste mogelijk dolfijnachtige, de andere zeehond
Foto 17 staartwervel koe of paard
Foto 18 t/m 25 klopt het dat het twee stukken zijn? Het eerste een stuk slagtand en het tweede is mogelijk een stuk van een mammoetkies.
De schelpen zijn al gedetermineerd
[Bewerkt door Schouwenburg op 07-06-2014 om 13:11 NL]
Foto 1 t/m 3 schedelfragment van een rund of paard.
Foto 4 het stuk vind ik vreemd. Het is een verweerd steentje met nog verschillende kleuren er in en daarop een fragment van een bonte mantel.
Foto 5 en 6 een wortel van een mammoetkies
Foto 7 t/m 10 een hand- of voetwortelbeentje. Ik ken hem niet direct van de landzoogdieren. Misschien weet iemand anders er raad mee. Overigens ben je bij de foto's op oervondstchecker vergeten er een maatstreep bij te zetten.
Foto 11 een stuk ivoor
Foto 12/13 weet ik niets van
Foto 14/16 Lendenwervels. Bovenste mogelijk dolfijnachtige, de andere zeehond
Foto 17 staartwervel koe of paard
Foto 18 t/m 25 klopt het dat het twee stukken zijn? Het eerste een stuk slagtand en het tweede is mogelijk een stuk van een mammoetkies.
De schelpen zijn al gedetermineerd
[Bewerkt door Schouwenburg op 07-06-2014 om 13:11 NL]
Charlie
- Patrick3008
Hallo Charlie,
Bedankt voor de determinatie. Er staan er inderdaad enkele op oervondstchecker en ben dat ene fotootje vergeten. Stom van me.
Ik ben erg benieuwd naar het hand- of voetwortelbeentje.
Foto 18 t/m 25: dit is een en hetzelfde stuk Charlie, vanaf verschillende kanten gefotografeerd, het is een raar stuk.. Ik vond het lijken op slagtand maar tegelijkertijd ook op een stuk kies.
Groet,
Patrick
Bedankt voor de determinatie. Er staan er inderdaad enkele op oervondstchecker en ben dat ene fotootje vergeten. Stom van me.
Ik ben erg benieuwd naar het hand- of voetwortelbeentje.
Foto 18 t/m 25: dit is een en hetzelfde stuk Charlie, vanaf verschillende kanten gefotografeerd, het is een raar stuk.. Ik vond het lijken op slagtand maar tegelijkertijd ook op een stuk kies.
Groet,
Patrick
- Patrick3008
Hallo allemaal, het is m.i. niet handig om over zo veel objecten tegelijk iets te vragen. Het is beter om ze dan in een paar kleinere groepjes op het forum te zetten, dat maakt het eenvoudiger om gericht te reageren.. En als het echt onvermijdelijk is, de foto's graag nummeren, groet, Bart
Bart
-
Ik heb het al een keer eerder voorgesteld. Dit is lastig ik open nu met firefox en google om de foto's te kunnen vergelijken.
Charlie
-
Ik heb nog even in mijn bibliotheek gekeken. Voor dat vreemde botje kom ik uit op astragalus (sprongbeentje) van een bever.
Charlie