GezochT!!! MEGALODON
Antw: GezochT!!! MEGALODON
dan heb ik je verkeerd begrepen ik dacht dat je het kopen van fossielen bekritiseerde
kees
Ik ben het met Somniosus volledig eens. Het vak / hobby paleontologie heeft zoveel meer te bieden dan \"de grootste\" haaientand, trilobiet of ammoniet. Kleine fossielen zijn vaak beter bewaard gebleven dan grote, en andere fossielen dan de bekende kunnen ook mooi en zeker zo interessant zijn!
Houdt dan ook je ogen open voor alle fossielen, en probeer zo min mogelijk met \"oogkleppen\" te kijken. Dit geld natuurlijk zowel voor gekochte als voor zelfgevonden fossielen.
Houdt dan ook je ogen open voor alle fossielen, en probeer zo min mogelijk met \"oogkleppen\" te kijken. Dit geld natuurlijk zowel voor gekochte als voor zelfgevonden fossielen.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Dus eigenlijk zeggen je nu dat je liever een kleine haaientand hebt dan een grote of...
ik snap er niks meer van???
ik snap er niks meer van???
haaientanden zijn de toekomst naar het verleden!!!:)
Euh ongeveer ja, er zijn in Antwerpen verschillende kleine(re) tandjes die ik veel liever zou vinden dan een megalodon.
Maar dat neemt niet weg dat ik altijd blij ben met een megalodon natuurlijk:)
Maar dat neemt niet weg dat ik altijd blij ben met een megalodon natuurlijk:)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Sommige mensen vinden de grootte van een fossiel heel erg belangrijk. Daarom is de Megalodon zo populair en duur om te kopen: veel mensen willen er één, en liefst zo groot mogelijk. Ze willen alleen maar de Megalodon, omdat dat de grootste is.
Dit terwijl een fossiel ook om andere redenen interessant kan zijn. Sommige soorten zijn erg bijzonder of zeldzaam, andere soorten vertegenwoordigen een belangrijke stap in de evolutie. Gek genoeg zijn vaak de kleinere fossielen net erg goed bewaard gebleven. Verzamelaars als Herman en Somniosus (en de meeste anderen op dit forum denk ik) verzamelen uit verwondering, om een beeld te krijgen van planten en dieren die zo lang geleden geleefd hebben. Of een fossiel dan groot of klein is, dat doet er eigenlijk niet zoveel toe.
Al is het soms wel heel erg plezant om een groot fossiel te vinden. Staat zo lekker op de vensterbank :p
Dit terwijl een fossiel ook om andere redenen interessant kan zijn. Sommige soorten zijn erg bijzonder of zeldzaam, andere soorten vertegenwoordigen een belangrijke stap in de evolutie. Gek genoeg zijn vaak de kleinere fossielen net erg goed bewaard gebleven. Verzamelaars als Herman en Somniosus (en de meeste anderen op dit forum denk ik) verzamelen uit verwondering, om een beeld te krijgen van planten en dieren die zo lang geleden geleefd hebben. Of een fossiel dan groot of klein is, dat doet er eigenlijk niet zoveel toe.
Al is het soms wel heel erg plezant om een groot fossiel te vinden. Staat zo lekker op de vensterbank :p
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Euhhmm... ik moet nog veel leren..
haaientanden zijn de toekomst naar het verleden!!!:)
- Galeocerdo
Het gaat bij het verzamelen niet alleen om de grote soorten, maar om het complete beeld. Als je van een fauna alleen de grote soorten verzameld ben je snel uitverzameld en mis je de krenten in de pap. Neemt niet weg dat iedereen blij zal zijn met een megalodon als hij hem zelf vind.
Gr. Taco
Hallo allemaal,
met wisselend gevoel heb ik afgelopen thread gevolgd. Ik verbaas me hoe negatief sommigen staan tegen het \'kopen van fossielen\'. Ik kan natuurlijk niet om de \'kick\' heen van het zelf vinden, maar sommige stukken zul je nooit zelf vinden en kunnen een ontbrekende schakel zijn in een collectie-reeks. Het is m.i. ook geheel afhankelijk van het doel van \'jou en fossielen\' en of je de middelen heb voor de aankoop of misschien wel een eigen expeditie. Verzamel je alles? Verzamel je iets specifiek? Wat je zelf vindt of wat je mooi vindt? Door uiteindelijk (na een aantal jaren) alleen serieus trilobieten te gaan verzamelen heb ik mezelf beschermd voor als dat andere moois
De klasse Trilobita is al uitgebreid genoeg. Ik denk dat je moet oppassen niet te snel een oordeel of een veroordeling klaar te hebben.
In mijn eigen \'verzamelvlak\' heb ik van de op dit moment 140 verschillende trilobieten-specimen in mijn catalogus, waarvan maar 6 of 7 zelf gevonden, de rest is aankoop of \'trade\'. Ik kan je zo 30 gelijkgezinde trilobietenverzamelaars noemen van over de gehele wereld die zelfs nog nooit een steen gekraakt of geraapt hebben. Allemaal met wisselende verzameldoeleinden en budgets, maar desalniettemin echte verzamelaars.
<:{{{{{>
[Bewerkt door Ceraurus op 10-04-2006 om 16:35 NL]
met wisselend gevoel heb ik afgelopen thread gevolgd. Ik verbaas me hoe negatief sommigen staan tegen het \'kopen van fossielen\'. Ik kan natuurlijk niet om de \'kick\' heen van het zelf vinden, maar sommige stukken zul je nooit zelf vinden en kunnen een ontbrekende schakel zijn in een collectie-reeks. Het is m.i. ook geheel afhankelijk van het doel van \'jou en fossielen\' en of je de middelen heb voor de aankoop of misschien wel een eigen expeditie. Verzamel je alles? Verzamel je iets specifiek? Wat je zelf vindt of wat je mooi vindt? Door uiteindelijk (na een aantal jaren) alleen serieus trilobieten te gaan verzamelen heb ik mezelf beschermd voor als dat andere moois

In mijn eigen \'verzamelvlak\' heb ik van de op dit moment 140 verschillende trilobieten-specimen in mijn catalogus, waarvan maar 6 of 7 zelf gevonden, de rest is aankoop of \'trade\'. Ik kan je zo 30 gelijkgezinde trilobietenverzamelaars noemen van over de gehele wereld die zelfs nog nooit een steen gekraakt of geraapt hebben. Allemaal met wisselende verzameldoeleinden en budgets, maar desalniettemin echte verzamelaars.
Trilobiti Ceská Republika
Antw: Antw: GezochT!!! MEGALODON
Verzamelaars zijn we allemaal maar aan het zelf zoeken zit zoveel extra voorpret en napret. Het plannen van een excursie, je materiaal voorbereiden, de excursie zelf, vervolgens het thuis prepareren en determineren. Allemaal zaken die een extra waarde hebben voor mij. Ik snap dat bv in de trilobietenhoek mogelijkheden tot interessante vondsten toch beperkt zijn binnen een reisbare straal. Toch vind ik het grootste deel van de lol het veld- en prepareerwerk.ceraurus schreef:
Hallo allemaal,
met wisselend gevoel heb ik afgelopen thread gevolgd. Ik verbaas me hoe negatief sommigen staan tegen het \'kopen van fossielen\'. Ik kan natuurlijk niet om de \'kick\' heen van het zelf vinden, maar sommige stukken zul je nooit zelf vinden en kunnen een ontbrekende schakel zijn in een collectie-reeks. Het is m.i. ook geheel afhankelijk van het doel van \'jou en fossielen\' en of je de middelen heb voor de aankoop of misschien wel een eigen expeditie. Verzamel je alles? Verzamel je iets specifiek? Wat je zelf vindt of wat je mooi vindt? Door uiteindelijk (na een aantal jaren) alleen serieus trilobieten te gaan verzamelen heb ik mezelf beschermd voor als dat andere mooisDe klasse Trilobita is al uitgebreid genoeg. Ik denk dat je moet oppassen niet te snel een oordeel of een veroordeling klaar te hebben.
Ik keur fossielen kopen absoluut niet af, maar ik wil de beginners er voor waarschuwen. Je koopt al snel links en rechts wat aardigheden, met het risico na een aantal jaar het gevoel te hebben dat ze weinig toevoegen aan je collectie. Verken eerst je mogelijkheden en voorkeuren voor je echt gaat \'spenden\'.
Nogmaals; het is mijn geld niet, iedereen is vrij te doen wat hij wil. Maar veel verzamelaars zijn blijer met een mooi overzicht van flora/fauna van een locatie dan met een paar dure, losse blikvangers.
en nu gaat ik koken

Sven
fidi exquisiri inveni
ik spleet, ik zocht, ik vond
ik spleet, ik zocht, ik vond
Ze snappen er niets van Tom. Het lijkt wel of ze allemaal volwassen geboren werden. Toen ik 12 jaar was (en nu eigenlijk nog steeds) vond ik alles wat groter was ook beter. Groter huis, grotere auto en dus ook grotere haaietand.
Onvoorstelbaar toch? Beest doet zijn bek open en je kan zo naar binnen lopen. Dat maakt altijd indruk, of je nu 12 bent of zoals in mijn geval 40. Natuurlijk zul jij hem ook het liefste zelf vinden. De kans dat jij er een zal vinden is echter zo klein dat je inderdaad moet bedenken of je er niet beter een kan kopen. En vindt je er later dan een dan kun je die gekochte altijd weer verkopen. Op marktplaats kun je er een aantal vinden. Of de prijs redelijk is kan jij alleen bepalen. Voor je tot aanschaf over gaat veel zoeken en vergelijken op internet. Ga niet over een nacht ijs want het blijft een hele boel geld voor een tand.
Grrr Edo
Onvoorstelbaar toch? Beest doet zijn bek open en je kan zo naar binnen lopen. Dat maakt altijd indruk, of je nu 12 bent of zoals in mijn geval 40. Natuurlijk zul jij hem ook het liefste zelf vinden. De kans dat jij er een zal vinden is echter zo klein dat je inderdaad moet bedenken of je er niet beter een kan kopen. En vindt je er later dan een dan kun je die gekochte altijd weer verkopen. Op marktplaats kun je er een aantal vinden. Of de prijs redelijk is kan jij alleen bepalen. Voor je tot aanschaf over gaat veel zoeken en vergelijken op internet. Ga niet over een nacht ijs want het blijft een hele boel geld voor een tand.
Grrr Edo
mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk
Klukkluk